Toalettsnusk!
Då jag tydligen är sambo med en som har svårt att pricka toaletten så är vår toa ofta riktigt äcklig. Nu vid senaste storstädningen märkte jag att det blivit missfärgade fläckar på själva toastolen.
Får inte rent det med de vanliga medlen även om de får ligga och verka ett tag.
Den här plastsitsen är också missfärgad och äcklig undertill.
Någon som har bra tips?
🤢🤢🤢🤢
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Be din kille sitta ner och pissa om han inte kan hantera pipen han föddes med….
;)
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Mitt bästa tips är att låta sambon städa upp efter sig själv, så kanske pricksäkerheten ökar ;)
Vet inte vad som skulle kunna funka, men en vän till mig brukar använda Mr Muscle och skura rent en helt inrökt gul köksfläkt med med jämna mellanrum och hon säger att det blir så vitt och fint igen.
#1 # 2 😂
Ska finslipa övertalningsförmågan, hittills har jag inte lyckats utan får städa själv när jag känner att det börjar bli för äckligt
Mr Muscle har jag testat innan men kanske inte lät det verka tillräckligt länge? Har nyss googlat lite och sett nått som heter Tomic wc pulver, nån som testat?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tyvärr sover sambon nu så jag kan inte fråga honom vad han använder 😃😉
Nä, skämt åsido, jag har alltid fått ren toan med vanliga "normala" rengöringsmedel, och har aldrig hört talats om detta pulver. Ska det motverka fläckar?
Jag hade ALDRIG gått med på att städa upp någon annans piss…
Skärpning, visa att det är lite stake i dig och säg ifrån, lyft ringen och visa honom hur äckligt det är där…
Det är kanske enklare att byta sambo. ;-) Jag håller med övriga, låt honom ta hand om sitt snusk. Det låter helt oacceptabelt. Om det behövs kan du låta honom läsa den här tråden. Själv skulle jag skämmas om någon annan behövde städa toaletten för att jag var inkompetent att kissa själv.
Håller med om att du behöver ta ett allvarligt samtal med din sambo.
Däremot kan det vara väldigt svårt att få bort saker som färgat på plast. Så är själva sitsen missfärgad så får du nog köpa en ny.
Kanske en gul, haha ;-)
/Maria

Att få bort urinfläckar på plast är nästan omöjligt. Har det färgat så sitter det som berget. I själva toalettstolen och den blivit missfärgad kan man använda någon form av kalkrengöring som är starkt frätande.
Beträffande din sambo som har svårt att träffa så har jag ett tips vi har provat på dagis ibland för att få barnen att träffa rätt. Lägg nånting i toalettstolen, ett par cornflakes eller något annat som har färg och be honom sikta på det. Kan ju bli lite av en sport att träffa rätt ;)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Urin är frätande så har det suttit ett tag så sitter det kvar där. Låt din sambo köpa en ny dyr sits i porslin😃
Eller en genomskinlig sits så han ser sitt snusk direkt…
Eller ett par glasögon då han uppenbarligen har problem med synen😂
Eller en tratt.
Hahaha så bra förslag! 😂😂
Nu skäms jag faktiskt en del här över min kära sambo ☺️
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hur man uppfostrar sina söner spelar kanske in i ett sånt här fall. Mina barn har fått ta rätt på efter sig för annars tror jag att de inte förstår vad man menar. Och att tjata och tjata om något de inte fattat är ingen idé.
Så trött på stolta mödrar som myser när deras söner 1-3 år gamla står och kissar i parker eller på stranden. Inte konstigt att de sen gör likadant när de är vuxna. Men då är det inte lika gulligt.
>>>Malum domesticum<<<
Men om man är så liten, och är ute på utflykt och en småkotte blir kissnödig, vart ska de då pinka? Offentliga toaletter finns ju int ei överflöd.
Sedan kan man ju så klart sköta det lite snyggt och gå undan. Men jag vette sjutton om jag känner mig stolt över att ungen kan kissa? 🤔😃

jag menar mammor som sitter på sin handduk och säger åt barnet att springa bort och kissa i vattnet eller på busken eller någon annanstans på stranden när det finns toaletter. De reser sig inte ens utan sitter och ser sin avkomma kissa och lyser av stolthet.
Jag har rest mig och sprungit med mina barn vid handen för att de skulle kissa på toaletten. Även med sonen.
Det lukta f*n runt omkring på stränderna om man hamnar för nära en buske eller staket eller vad det må vara som avgränsar badplatsen.
I en tätort är badplatserna väldigt väl besökta och det börjar lukta väldigt snabbt. Sen är det säkert många som festar där också och lättar sig mot samma buske.
Det är lite det jag menar. Lär barnen från små att tänka sig för var man ställer sig. Även jag har satt mig när nöden trängde på men inte mitt där folk ska vara.
Jag anmälde nyligen en karl som stod och pinkade på T-banan. Hade han kissat på spåret hade jag inte brytt mig men nu stod han mellan två bänkar och kissade under papperskorgen. Där ska ju andra människor sitta eller gå till för att kasta skräp. Dessutom är det svårare att städa där.
>>>Malum domesticum<<<
jag fick rent våran ta sits med klorin på en tvättsvamp. Här siktar sambon fint så länge det inte är grabbkväll… Vips så kan visst ingen av dem sikta ;).
Hittade ett tips om detta i min husmorsbok som förhoppningsvis fungerar, och hoppas att det inte nämnts tidigare. Annars ber jag om ursäkt.
Lägg toalettsitsen i lite såpvatten över natten och skölj/skrubba rent på morgonen.
Samma typ av tips ska även vara effektivt på plast som gulnat.
Hur har det gått med din toalettsits förresten?
Tack Gasoline, den är fortfarande i samma skick sin innan, har bara torkat av det som försvinner med vatten och vanligt rengörinsmedel. Har inte orkat engagera mig mer än så
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#19 Nej, förstår det. Det är varken kul eller speciellt fräscht att städa sådana saker. 🤮
Själv tvingar jag sambon att städa toaletten och runt om medans jag tar resterande utav badrummet. Han tror att han kommer lätt undan med att koncentrera sig på en uppgift medans jag ser det som att jag slipper den snuskiga uppgiften. Win win för oss båda 🙂
#20 Smart! Ska testa det till veckan då det är städdag igen
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Har samma problem som TS, men det är de små av manligt kön som står för skurarna…☔️Försöker få dem att städa upp efter sig, men det är inte så enkelt att hinna med alla gånger de går på toa…
Den vuxna mannen i hushållet tjatar på dem även han eftersom det händer ju ibland att även de måste sätta sig ner på en toasits för att uträtta sina behov och då kan det råka vara blött där…
Jag funderar på om ättika eller citron borde prövas. De nya toasitserna med plast verkar nästan suga åt sig urin.🤮
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
#22 Hittade tipset i inlägg #20 i min husmorsbok 🙂
ÅÅåh vad jag är glad att min sambo sitter ner när han kissar. Dock har jag en regel för vår lägenhet att alla som kommer hit sitter ner, annars får de städa… själva.
#24 jag önskar att min sambos kompisar var lika lättövertalade.
Klorin borde fungera!
Nu har jag testat ättika och det fungerade till viss del, förvånansvärt mycket försvann från plastsitsen!
Måste nog testa något annat som kan sitta fast en stund och verka på själva porslinet. Testade blötlägga papper och låta ligga kvar en timme ungefär på porslinet och det mesta försvann men inte allt fast jag skrubbade med både svamp och borste
Nästa gång jag handlar är det pojkvännen som köper ny plastsits ändå 🤮
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#27 kul att höra :-) Är det missfärgningar på porslinet också?
Vet inte om det är missfärgningar men det är liksom inte "lent" längre utan skorvigt och sådär äckligt gult, är väl intorkat kiss… 🤢
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
låter mer som kalk…
Jag tycker också att det låter som kalk och då skulle jag lägga papper indränkt i ättika på det några timmar. Det löser upp kalk.
Tack för tips, ska testa!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Min sambo sitter ofta(st) ner och kissar, men tror att han står ibland.
Jag upplever att det ofta är stänkfläckar på undersidan själva ringen, vet inte att det någon gång var så när jag bodde ensam, så jag gissar ju på att det är sambon. Men blir lite osäker eftersom jag upplever att det blir så även när jag vet att han bara suttit ner. Kan det skvätta även när man sitter ner? Han missar aldrig toaletten, utan det kommer alltid där det ska, men det verkar som om det skvätter upp igen och hamnar på undersidan ringen. Hur blir det så?
Medarbetare på westernridning.ifokus
#33 har upplevt samma här, på undersidan av ringen. Detta måste ju bli när någon sitter ner och att det skvaller från porslinet och upp. Om det är han eller jag vet jag ej, men jag gissar såklart på min kära sambo ;-)
#34 Tänker också att det skvätter från porslinet och upp på undersidan, annars vet jag inte hur det skulle komma dit. Tänkte först när jag såg det att det borde vara värre när man står upp, då borde det bli större risk att det skvätter mer (längre sträcka tänker jag ger mer skvätt). Men som sagt, tror det blir så annars också. Men kan inte minnas att det blev så då jag bodde ensam. Men vet inte..?
#35 så tror jag med Och kan inte heller minnas att det varit så när jag bodde hemma med endast tjejer. Men vi hade en vanlig vit ring som låg direkt på porslinet så det kanske är därför jag aldrig sett det förr. Den vi har ju vilar på några duttar så det är ett litet mellanrum. Men jag tycker det är bättre med kiss på undersidan av ringen än på ovansidan och utanför toaletten. Man måste se det positivt :-)
Jag (tjej) får ofta skura ringen på undersidan efter mig själv 🤪 min teori är att kissar man rakt ner i vattnet så skvätter det ofta, men kissar man lite på kanten eller lägger en papperstuss först så slipper man skura så ofta 😃 kanske ett tips till stående skvättnissar också? även om de prickar lär det ju skvätta en del.
#37 Då kanske det är därför det inte skvätter så mycket när jag kissar. Tycker det låter så otrevligt när man kissar rakt ner i vattnet så jag sitter gärna ganska långt fram så det kommer i kanten (fast nere vid vattnet).
köp en ny toasits på ikea. Kostar inte många kronor. Sen kan du rengöra med citron i fortsättningen.
Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007