Förvaring duschutrymmet
Hur förvarar ni duschtillbehören i duschen, tex tvål och schampo?
Visa gärna med bild 🙂
#1 en sådan har jag också, jag älskar den. Tyvärr börjar den ge avtryck i våtrumsmattan :-(
# 2 Hur kan den ge avtryck i våtrumsmattan?
"mattan" på väggen, förmodar jag….alla har inte kakel….😉
Men den hänger inte mot väggen?
hennes kanske gör ?
Nu har vi ju badkar men jag har en sådan där korg man hänger på tvären som vilar på badkarets kanter. Där förvarar jag schampo, duschcreme, badskum och annat.
/Maria
I badrummet har jag mina stående på kanten på badkaret.
#3 våran hänger mot väggen, vi kanske inte har exakt samma? :-/ Jag kan ta kort på det tid ett senare tillfälle :-)

Jag har en riktig röra i duschen. Har en duschkabin med träpall i hörnan som får fungera som avlastningsbord där jag ställer alla flaskor och burkar. 19 stycken sist jag räknade 😞
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#10 haha, sådant som händer :-P man kan inte städa och dona hela dagarna helt enkelt :-)

Vi har en korg som hänger över kanten på duschkabinen.
>>>Malum domesticum<<<
Vi har en hörnkorg i tre våningar sående på badkarshörnet. Den är kanon. IKEA om jag minns rätt. 😊
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
en liknande sån hörnkorg har vi också men vi har satt en duschstång i hörnet från tak till badkarskant (en sån man skruvar för att spänna) och sen fäst korgen på stången, i bekväm höjd med spännband…funkar kanon…
Vi hade en sån hörnhylla med hyllplan som man spänner. Den var kanon tills den tog slut 😝
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Mustangcab: Förlåt, ibland är jag världen segaste på att göra saker. Försökte ta kort på dessa avtryck efter min hängande korg men det var svårt, det verkar även som att dom börjar försvinna, hoppas hoppas! Ett jack syns tydligt i det silvriga området, det andra är i det nästan ovala området och ser gult ut. Vi hade inte riktigt samma korg, med liknande iallafall.
# 17 Jaha det är tvärtemot min. Den hänger enbart på hållaren till fästet på duschen med skaklarna utåt istället för som din inåt.
Jag har ingen bra förvaring alls i mitt lilla badrum/duschrum, så jag hade hoppats få lite inspiriation här… Har inte råd att köpa något just nu…
Jag har en korg jag hänger på duschhållarn bara :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#21 ja, jag ska ha nåt sånt… har dock bara hinkar över… och inga korgar…lol
vi har en såndär stor back på hjul vitmålad plast men stål under (fast vi har tagit av hjulen) eg är dom till att förvara alla toasaker man kan tänkas ha i sitt badrum fast vi har enbart duschtillbehör i den. Stor, 3 våningar men vi har mkt :D
Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007
Åh, var har ni hittat dessa smarta korgar man hänger på blandaren?
I duschen nere har vi plastkorgar med sugpropp på baksidan. Sitter förvånansvärt bra! Här uppe i "min" dusch får jag ställa sakerna antingen på blandaren eller på kabingolvet. En korg att hänga upp vore jättebra🙂
#24 min tror jag att jag hittat på city gross :-)
#25 Tack! Får kika!
jag hittade min på överskottsbolaget :)
#27 Det har vi i stan, får hålla tummarna och springa in där nån dag. Tack!🙂
#17, tackar för tipset. Hittade en sådan på citygross här i stan:)
#29 det var så lite så, kul att du hittade en :-)
jag tycker det är för dyrt med dessa badrumshyllor… jag behöver besöka stort soprum
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20171312/ Jag har denna. Hänger på stången som håller duschen, har fäst den lite extra med ett par buntband.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#32 nu har jag ingen duschstång, men man kanske skulle kunna binda fast den i rören till blandaren. Vilken bra idé! Tack :-)
Har en sån som #32 har, hänger på rören på blandaren. Har även en sån där ställning på hjul med 3 korg-hyllor, ganska hög och står på golvet i duschen (typ en sån här fast med korgar med lite högre kanter). Vi har ganska stor dusch så den får plats där inne.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#32 det är en sånn jag har med, fast inte vit :)
Eftersom att duschen inte är i mitt badrum, utan utanför min lägenhet (i källaren), så har jag handdukar och duschtvål/schampoo i en stor korg på golvet på toaletten. Enkelt och smidigt att bara ta med sig allt in till duschen när man ska duscha. :) Dessutom är det småsnyggt tycker jag!