Dunderkur för munblåsor
Jag har nu två blåsor i munnen på några utav de värsta ställena, på tungan och i underläppen(ser ut som jag har fläskläpp). Apoteket öppnar inte förrän på tisdag så jag behöver en rejäl hemmakur!!!! Försökt med varmvatten, salt och halstabletter men tror det bara retat upp såren ännu mera.. Blir verkligen tokig!!! Den enda kuren som funkat för mig innan är en kräm jag fått från tandläkaren, det går alltså inte köpa på apoteket, så är det någon här som har en kur som veeeerkligen hjälper på en gång?? Ont är det minsta man kan säga att jag har just nu:(
Glad påsk förövrigt!

Jag har smörjt med idominsalva när jag har haft munsår utanpå munnen.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Ren mun är mitt bästa tips.
Kan hålla med, ren mun är bästa tipset. Sår i munnen läker förvånansvärt snabbt, och att hålla munnen ren borde göra snabba på lite tycker jag :-)
Jo, hålla rent munnen gör jag!;) Inget läkt ännu dessvärre, så är det likadant på tisdag får jag nog kolla med läkare! Det enda jag kommit på som hjälper är konjak, men dessvärre är det bara för stunden och man kan ju inte dricka det hela dagarna precis, hehe. Uscha, munsår är något utav de värsta som finns!
Zendium tandkräm hjälper mig mot munblåsor!! 🙂 Finns ju att köpa i mataffärer.. kanske ingen huskur men ett bra tips.

Om det är svår afte du har så är min erfarenhet att inget hjälper. Prova krossa en alvedon eller liknande och lägg krosset på blåsan brukar läkarna råda en till. Det har aldrig hjälpt mig.
>>>Malum domesticum<<<
jag har ju köpt munnsalva då jag i bland får afte.. Nu har jag tursamt nog inte haft på jättelänge men.. om man inte har nåt sådna hemma…
Det sägs att bädda med vinäger skall hjälpa mot munnsåren samt även underlivssvamp. Jag tyckte själv det lindrade när jag fick svamp i underlivet, men jag fick en rejäl attack av svamp så det ensam inte hjälpte, men det lindrade mycket av svedan och smärtan iaf!
Honung är annars något jag alltid rekomenderar att bädda sår med, det är millt decinficerande och drar ut skit (samt smakar gott :D )
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.