Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthuskurer
Läst 1451 ggr
[Älskamig]
0

Dålig hy - tips?

Har ni tips på vad man kan göra för oren hud? Har tidigare använt både ansiktstvål och/eller bara rent vatten. Rent vatten är bäst, men känns som att jag ändå får massa plitor och finnar i ansiktet. 

Tandkräm funkar inte och har sällan så stora finnar. 

Vore tacksam för svar :)

Fialialej
0

Ricinolja har funkat för mig! För att göra ricinolja lättare att arbetade med och lättare för huden att absorbera bör den blandas ut med en annan vegetablisk basolja. Mandelolja, avokadoolja eller vanlig olivolja kan med fördel användas som basolja tillsammans med ricinolja. En vanlig blandning är 30 % ricinolja och 70 % basolja, men om man har fetare hy kan det vara bättre att öka andelen ricinolja. Behandlingar med ricinolja bör genomföras regelbundet minst en gång i veckan, förslagsvis på kvällen så att oljan kan sjunka in i huden under natten, och kan gå till så här: 1. Blanda ricinoljan och basoljan i en skål. 2. Ta en liten mängd av oljeblandningen i ena handen. Värm upp oljan genom att gnida båda händerna mot varandra. 4. Massera in oljan försiktigt i ansiktet eller det hudområde som du vill behandla. 5. Täck ansiktet med en varm handduk (skölj handduken i varmt vatten och vrid ur) som gör att porerna i huden öppnas och oljan kan absorberas samtidigt som smuts och partiklar torkas bort. Låt handduken logga kvar ett par minuter. 6. Torka av oljan med handduken 7. Smörj in ansiktet med en liten mängd av samma oljeblandning, eller upprepa behandlingen en gång till. Jag gjorde detta en gång i veckan (varannan dag i början) och märkte stor skillnad!

"På natten är alla katter svarta"

Dt1
0

Ät en avokado i veckan! Har gjort underverk med en nära vän till mig! Däremot kanske den inte har tagit bort alla finnar, men huden ser mycket friskare och fräschare ut, och då tänker man inte finnarna!

Annars har även jag hört om ovannämnda metod, har inte provat den själv även om jag jag kan få finnar då och då trots vuxen ålder.

Åsa S
0

Finnar och sånt behöver inte betyda att man har oren hud. Många kvinnor har akne som beror på homoner och då kan du smeta på alla medel i världen och det lär inte hjälpa. För en del kan det hjälpa att äta p-piller medans andra kvinnor får finnar av p-piller. Tyvärr får man ju ofta biverkningar av p-piller som kan vara värre än finnar. Har man problem som receptfria medel intefunkar så bra mot så kanske man ska kolla med läkare

Ria74
0

Jag har problem med plitor i ansiktet när jag blir för torr i hyn så för mig funkar det med att återfukta, återfukta och återfukta hela tiden.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Rödluvan]1
0

Köp acnicyl på apoteket, det funkar svinbra.