blondera håret
Hej!
Ngn som kan/vet en bra metod att bli ljusare/blondare på med husmorstips? Miljövänligt utan massa kemikalier?
Citron, honung, kamomill brukar ha en blonderande effekt… tror att kanel och kardemumma också har det men är inte säker.
~mikkan
#1 låter inte helt obekant. Jag vet att jag läst i någon tidning att man ska ha pressad citron i håret och vara ute i solsken om man vill ha ljusare hår. Läste detta på den tiden jag själv var blond. Jag tror dock inte att det är bra för håret att utsatta det för solsken med citron i håret.
#2 Kan tänka mig att det är rätt uttorkande med citron i håret men utan kemikalier är det i alla fall 😃
~mikkan
I den här tråden på hår i fokus står det om hur man kan bleka med b la honung och kanel🙂 Har själv använt honung i håret. Det bleks ju inte tio nyanser direkt men ljusas upp om man använder det ett tag och framförallt så är det bra för håret^^
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#4 Du glömde nog länken 🙂
# Haha ja🤪 Här kommer den^^ http://har.ifokus.se/discussions/52c195d78e0e743cf600288c-bleka-med-honung-whos-with-me
Citron används som blekande i många fall :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Ja citron fungerar men sliter mycket i förhållande till vad det bleker. Så om man ska använda citron så ska man har väldigt bra hårkvalitet innan och vara medveten om att håret kan ta stryk^^