Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthuskurer
Läst 1349 ggr
Gia91an
0

Fläck på klänning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska på onsdag ha examensmiddag och då ha en lila fin klänning i skirt tyg. Såg dock att jag från förra gången fått en ganska stor fläck på magen, som ser ut som en fettfläck. Någon som har en ide på hur man kan få bort detta? Bifogar bild även om den är ganska kass. Väldigt tunt nättyg, det är nättyget som är mest fläckat.

Gia91an
0

Ingen som vet? :(

Rita-S
1

Prova med mild grönsåpa-vatten? en del grönsåpa, fem delar vatten, dutta på försiktig och låt det verka en liten stund?
Annars svär mamma alltid till schampoo på fetfläckar som exempelvis kragen på skjortor där det alltid blir fettigt efter ett tag. Det kan man även prova, schampoo på och gnugga in det med fingertopparna innan man tvättar på vanlig tvätt i tvättmaskinen.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

fulifuli
0

Jag brukar gnugga in med diskmedel på fläcken, låt ligga med det tills du ska tvätta. Annars ska väl potatismjöl vara rätt effektivt mot fett, suger väl upp sånt? Hoppas du hinner få bort den tills middagen, själv vågar jag inte ens använda klänningen jag ska ha innan middagen hihi

Gia91an
0

Jo diskmedel har jag hört talas om. Och potatismjöl. Problemet är att fläcken fastnade för 3 år sen. När jag senast hade den. Men ja. Diskmedel får jag prova tror jag!

Gia91an
0

Nu är det ingnuggat diskmedel och avsköljd. Hoppas det funkar. Men jag kommer ha den annars trots fläck, men eftersom det är den finaste klänning jag vet så hade det varit kul att få bort den.

fulifuli
1

Du kommer nog se fin ut iallefall 😃

Gia91an
1

kom nyss hem och fläcken verkar vara nästan helt borta! underbart!😃