Frysa äggvitor
Ibland står man där med äggvitor (eller äggulor) som blivit över när man bakat och funderar på vad man ska göra med dom.
Kollade igenom ett gammalt nummer av Icas tidning "Buffe", och enligt dom kan man frysa äggvitor, tina när man vill ha dom och vispa upp till maräng.
Låter fiffigt! Ska nog provas om tillfälle ges.
Undra om man kan göra samma sak med äggulor, för det är dom som iallafall jag oftast får över 🤔
Av äggulor kan du ju göra glass 
Glada hälsningar från lilla mig! 
#1 tack för tipset :-)
Vaniljsås kan man också göra på äggulor, om jag inte minns helt fel. Det går även att baka typ sockerkaka med bara äggula, men då behöver man fler äggulor än angivet antal ägg i receptet.
Äggulor tror jag inte är så bra att frysa. Men vitorna går väldigt bra. Jag har en burk i frysen där fyller jag på vartefter. Gör ett streck bara så jag håller reda på antal. Sen blir det maräng, små till dessert eller större till tåra. Det verkar som att vitorna håller hur länge som helst i frysen dessutom.
#4 tack för att du delar med dig utav dina erfarenheter. Smart :-)
I en kommentar i länken nedan så påstår någon att man kan frysa in äggulorna utblandat med lite vatten, ska hålla sig i upp till 3 månader. Kommentar på sidan 7 i skrivande stund, gjord av "Mokka".
http://www.kokaihop.se/recept/lattgjord-marangtarta#comments
Hela ägg eller separerade går utmärkt att frysa. Vispa upp dem innan bara.