Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthusmorsprat
Läst 4283 ggr
Ria74
5

Vika dra-på lakan

Alla som har dra-på lakan till sängen vet hur svårt det är att vika dom snyggt. Här kommer en länk till en video med tips på hur man enkelt viker lakanen snyggt och prydligt.

http://www.expressen.se/leva-och-bo/sa-latt-trodde-du-inte-att-du-kan-vika-lakan/

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gasoline
0

Det låter intressant, ska kolla på klippet när jag kommer till jobbet och har bättre täckning 🙂

Gasoline
0

Nu har jag äntligen kollat. Trotts lite pill så såg det ganska lätt ut. Det underlättar även vid förvaring :-) Men utav någon konstig anledning på var rösten i slow motion för mig :-/

[JeanetteK]
1

Det är faktiskt anledningen till att vi inte har såna lakan, just att jag blir knäpp på att vika dom. Men det där såg ju lätt ut!

Gasoline
0

#3 Ja, lite fiffigt 🙂

cattisa
0

Det såg lätt ut, undrar om det är det också… Jag ska testa nästa gång jag tvättat. Om det är så lätt som det ser ut  vore det toppen! 🙂

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[JeanetteK]
0

#5 Berätta sen!!

TjockaBerta
3

Jag lyckades men jag gjorde inte riktigt som i klippet. Jag höll hörnen två och två och la ihop dem sen. Resultatet blev detsamma. Men den fyrkantiga formen passar inte i mina skåp :D

>>>Malum domesticum<<<

Rita-S
0

jag försökte nyss vika enligt instruktionen men jag lyckades inte alls >.< tror jag skall prova #7 sin variant i stället ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

cattisa
0

Nu har jag provat att vika lakanen enligt filmen. 🙂Det fungerar, men på slutet när man lägger lakanen på ett bord ed och viker dem i 3 delar åt ena hållet och 3 delar åt andra hållet stämmer det inte för mig. Jag har nog lite smalare lakan.  Det blev 2 delar år ena hållet och 2 eller 3 delar åt det andra istället.  2x2 passar nog egentligen bättre i skåpet. Det tar nog lite mindre plats, och blev definitivt snyggare. 👍

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[JeanetteK]
0

#9 Kul att det funkade! Tack för att du berättade. 🤗

Zepp
4

Äsh.. jag gör en enklare variant.. har bara två lakan.. det ena ligger i tvättkorgen, det andra sitter på madrassen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[JeanetteK]
1

#11 Hahaha, ja det var ett mycket enklare sätt! 😂👍