Finns det knep för att bli brun?
Finns det knep för att bli snabbare brun? Eller ett knep för att bli brunare då man solar än vad man annars skulle bli? Någon som vet nått kul knep?
Brun utan sol är en mindre cancerogen metod.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Du kan äta massor av morötter, det ger en lite orange/brun ton på huden i stor mängd (min mamma har erfarenhet, hon fick det då hon var liten men då åt dom ju rårivna morötter i princip varje dag).
Det ska också hjälpa så att man blir brun lite snabbare (och på så sätt minskar cancerrisken lite i alla fall).
Själv tycker jag att ljus hy är vackert däremot så jag äter bara morötter för att det är gott.
Däremot ska du ju såklart inte översola pga cancerrisken utan håll dig till " ge huden chans att göra lite D-vitamin nivå"
l'm back
Jag tycker att jag fortare får lite färg om jag gör något. Jag ligger aldrig platt och solar utan är ute och promenerar,klipper gräsmattan eller gör något annat. Solskyddskräm används flitigt och ändå är jag rätt brun för att vara jag

Ja det finns ett knep.. stor trädgård som kräver att man jobbar mycket i den under sommaren.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#4 Håller med där, jag är otroligt brun på axlarna efter att ha gått i linne och jobbat i trädgården hela sommaren.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag tänkte ge samma råd som #1..
Ett annat tips är att ge sig ut på sjön/havet. ☀️
(Det är kul, för vissa, att segla.
Det finns till och med de som tycker att det är nessesare, att segla.)
Har för mig att jag nån stans hört att man kan smörja in sig i matolja, men det låter lite underligt. 😂 Nån som vet nåt om detta?
Varva bad och sol, när huden är blöt efter badet blir du lättare brun, och jag tror även att reflektionerna i vattnet hjälper till (gissar dock på det). Sen som nnämnts finns det viss mat (betakarotenrik mat) som hjälper.
Min bonusmor hade en bekant på 80-talet, när man skulle vara brun som en ölflaska, som blev betakarotenförgiftad och nästan dog. Hon åt ett par kilo morötter om dagen för att bli brunare. Skulle inte rekommendera det :P Som nämnts så blir man brunare när man är ute på sjön eftersom solljuset studsar på vattenytan = dubbel exponering.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg