Moppar
Finns det någon variant man kan typ diska i tvättmaskinen så man kan återanvända några gånger?
(helst inte garn, gillar inte dem riktigt). Känns trist att köpa nya nästan var vecka 😛
Har just nu typ som denna: https://www.jula.se/mediaarchive/6167109/main/813242b-jpg.jpg
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om du köper en mopp med mopplatta och moppgarn så kan du tvätta moppgarnen i maskinen. Det gör jag både hemma på jobbet och har du bra moppgarn så håller de i flera år. Du kan även välja material på garnen som t ex mikrofiber.
T ex en sådan här http://www.jula.se/mikromoppset-813044
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#1 Vill helst ha "vanlig" mopp så att säga och inte platta för kommer inte åt lika bra med "platta tyvärr på vissa utrymmen.
Just det: Måste gå att köpa på Börjes, Maxi, Willys eller Ö&B eller liknande ställen. (Clasohlson har vi tyvärr inte i stan).
Dom här: http://www.swedoffice.se/products-a-oe.php?id=27047
Helt oslagbara, dock måste man köpa till kardborremopparna och skaftet. Mopparna kan du tvätta otaliga gånger.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Kan nog bli svårt att hitta en "vanlig" mopp som går att tvätta. Du får se om någon annan har förslag😛 Håller för övrigt med VildaVittra om att de mopparna är bra^^
#4 Hört de som gjort det? Är därför jag undrade 🙂
Vi har en ångmopp men använder den sällan då jag inte tycker att man kommer ut så bra med den, samma med sån avlång "platta", nämligen testat fast köpte på Ö&B tror jag, men kom som sagt inte åt lika bra med den tycker jag 😛 Därför föredrar jag "vanliga" moppar 🙂 Nyligen köpt ny hink & tillbehör med så 😛
Att jämföra öb-kvalitet med dom jag länkade till är som att jämföra en sportbil med en knallert.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 Jag har inte jämfört dem kring kvalitén utan utformningen.
Båda har samma form och jag gillar helt enkelt inte den sorten, inte svårare än så 🙂 Föredrar "vanlig" mopp och som sagt nyligen köpt nytt sånt set med.
Varför frågar du då då? Och varför skriver du inte i TS vad du redan vet att du inte vill ha? Så slipper vi slösa bort vår tid.
#8 Finns länk i #0 vad jag har nu. Skrev inget om att jag ville köpa ny uppsättning av saker utan frågan var: Vilka moppar kan man tvätta och återbruka/återanvända samt då länk vad jag har nu.
Man kan dessutom inte tänka på allt, och du behöver inte vara otrevlig, extremt onödig kommentar av dig.
Samt sagt i #2 att jag inte är intresserad av just den varianten av moppen (vet att du lade upp #3 kort efter). När jag skrev inlägget tänkte inte jag på den som nämns i #1 heller (alltså den varianten) då jag tänker på sån i #0 som mopp. Så beror på det också. Som sagt man kan inte tänka på allt.
Men står i tråden i alla fall vad jag söker. Och alla föredrar vi olika.
Så inte mer OT/diskussion kring detta nu utan det som är relevant till tråden 🙂
TS har, och vill ha en svabb!
Trådtiteln genererar tips på moppar.
#10 Dialektsgrej kanske? Nog aldrig använt ordet svapp för den jag länkade till i #0 😛 Så är rent naturligt för mig att skriva mopp.
Men står i alla fall i tråden vad jag syftar på, därav att jag länkade i #0 också 🙂
Enligt Wikipedia kallas ofta svabb felaktigt för mopp.
Googla ordet "mopp". 🙂
#12 Wiki är ingen pålitlig sida 😉 Men stämmer säkert.
Men som sagt naturligt för mig att säga, alltid sagt det så kommer helt naturligt 🙂 Sagt mopp innan och folk har vetat vad det är jag syftar på 😛
Felaktigt och felaktigt, det räknas ju till mopp också 🙂
Men nu återgår vi till tråden.
Inte fått svar på det jag frågade om än 😛
På min mopp (som i mopp) 😉står det i tvättanvisningen 60 grader.
#14 Ska se om det står något på min mobb/svabb 😉 Tror jag har en oöppnad 😛
Går tydligen att tvätta i 60 grader, har jag helt missat xD
Men tänkte på en sak, de som ni länkat i #1 & #3. Använder man som vanligt såpa eller liknande som rengöring och hur "blötar"man trasan?
Minns knappt hur jag gjorde med min jag hade då det var länge sedan
#16 Man använder samma rengöringsmedel som vanligt. Jag brukar doppa ner moppgarnet i en hink med vatten och rengöringsmedel. Sedan vrider jag ur det. Annars kan man spraya med en sprayflaska, men det tycker jag är jobbigt.
#17 Ok 🙂 Tänkte om jag ville testa i framtiden igen, fast annat märke och så 🙂
Och varför är det ingen som bra inläggar mig?
Jag löste ju problemet! 😭

Skulle precis skriva att prova att tvätta din svabb i maskin, när jag såg att du redan läst att det går.
Dom flesta svabbar brukar gå att tvätta i maskinen.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar