Naturligt bakteriedödande
Jag har testat att googla detta redan men hittar inget direkt svar på min fråga så jag tänkte höra med er här inne :)
Jag tänkte skura köket imorgon men det bakteriedödande medlet jag använder är slut och kan tyvärr inte få tag i det där jag bor. Så jag tänkte höra om ni vet om där finns något som är naturligt bakteriedödande? Som man kan skura ytorna med. Eller något annat knep ni kan tipsa om :)
Hoppas ni förstår hur jag menar :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Vad för ytor är det du tänkt skura i köket?
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Arbetsytorna. Den ena är av marmor men den andra vet jag inte riktigt vad de är för något. Men de är hårda ytor alltihopa..
Och så klart vasken :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Marmor och vasken går att rengöra med vanligt diskmedel. De flesta bakterier försvinner med en ren trasa samt diskmedel. Annars går det att dra lite alkohol/ytdesinfektion på en bit papper och torka av med.
Trä ska du kanske vara mer försiktig med, om det inte är oljat och behandlat.
\m/
Ättika är förresten rätt bra för rengöring!
\m/
#3 Okej. Får nog köra på diskmedel i så fall :P Ska se vad där är i skåpet också :P
Ättika luktar så fruktansvärt annars hade jag kanske använt de ;P
Tack för förslagen! :)
/ J
Jag använder bara såpa. Och är noga med att skölja trasor o svamp i kallvatten, Jag sköljer flera gånger tills vattnet är klart (rent) Det är inte skönt (värker i mina fingraar o händer), men det löser ut äggviteämnena som annars ruttnar i trasan o luktar illa, samt bildar oönskade bakterier.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Citron är ju bra och bakteriedödande, liksom färsk ingefära.
#6 Okej. Kvittar det vilken såpa det är? Har 2 olika Grummesåpa här hemma :) Tack för förslaget!
#7 Okej. Tack för förslaget! :)
/ J

Jag använder alltid alkohol när jag vill ha död på alla bakterier. Är inte så noga vilken sort det är bara den håller minst 40 procent.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar