Det luktade konstigt... inte så konstigt
Det hade börjat lukta knäppt inne i badrummet… Varken jag eller min karl fattade var det var… vi gjorde rent i tvättmaskin, tog bort slam ifrån handfatet, skurade rent golven, rengjorde toalett, stanken var fortfarande kvar, säg inte att vi har fått mögel någonstans tänkte vi… Och så tog Patrik bort badkars skivan och sa.. - älskling… när rengjorde du här senast ? Jag bara stod o gapade…. alltså FY FAAAAN, va ångest jag fick av att se hur jävla äckligt det var där under…. hår ,slam mängder, ett batteri !!? Som hade spruckit upp och börjat förmultna och hade läckt ut batteri syra… o fyfan säger jag bara….gamla schampo flaskor , rester av toarullar , rakhyvlar.. Jag fattar inte hur allt har hamnat bakom… Hur som helst… jag hoppas ni är mer flitiga än va jag är! Och från o med nu ska jag ju självklart göra rent där ofta , nu är det inte en fläck inne i badrummet… usch usch usch! Har aldrig sett så mycket smuts…
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Badkarsskiva?
#1 Den delen som hänger för badkaret så det ser snyggt ut 😛
#0 been there! På sätt och vis… En dag när jag klev ur badet var hela toagolvet en sjö. När jag tog bort skivan möttes jag också av diverse "hår och tvålrestsmonster" 😂 öööörk!
På så sätt är det härligt att vi inte har en skiva för badkaret, annars hade det kunnat hända mig med ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Fy då :-{
Fyra gånger per år gör jag rent. Jag fick en stor chock när vi flyttade till huset. Det skulle föreställa att vara städat. Men under och väggen bakom badkaret hade ingen gjort rent sen huset byggdes. Jag lovar. Det var skit från 40 år. Vi fick skrapa med spackelspade för att få bort tjocka lager av någon sorts svart smörja. Antagligen hud och tvålrester. Fruktansvärt. Så det är värt hur mycket som helst att hålla rent där.

Just nu är jag glad att jag har dusch 😉
Nej, men skämt åsido så har jag badkar i källaren, närmare bestämt i tvättstugan. Men jag har ingen front på det eftersom jag vill kunna hålla rent under det. Ser visserligen inte så snyggt ut kanske, men det är inte många som ser det ändå 🙂
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Men fy! Vi som ska kasta ut vårat badkar! Vet inte om jag vågar längre! Fast det är väl kanske äckligare att ha kvar det utan att kolla hur läskigt det ser ut! 😮
Har ju inte tänkt på att det kan samlas skräp och äckel där bakom. Men självklart, det rinner ju vatten över kanten, så varför inte.
Bara ta tjuren vid hornen antar jag…
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Eh.. vadå älskling.. vad har du en karl i huset för om han inte med jämna mellanrum monterar bort bakarsplåten?😮
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag vet själv hur man får bort den , har gjort rent där förr , men det är säker 2 år sen , jag trodde väl inte att de kunde bli så pass äckligt ;) Hah.
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Och varför sköter han inte själv om det? Är det verkligen enbart ett kvinnojobb? Jag bara undrar…
För att han har antagligen inte tänkt på det då han heller inte bor hos mig permanent. Och jag har heller ej tänkt på det
Det förklarar saken!
Det förklarar saken!
Ja det är vidrigt hur äckligt det kan bli under badkar urk 🤢 Jag försöker skura där 2 gånger per år iallafall.
När vi hade badkar så sköljde jag med handduschen där under varje vecka, för att få bort det som ännu inte grott fast…sen skurade jag lite då och då.