Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 3360 ggr
monstermash
0

Hur ofta byter ni handdukar i badrummet?

Kanske lite OT, men hur länge använder ni badrumshanddukarna innan ni slänger dem i tvätt? 🤔

Syftar både på dem ni torkar händerna med och duschhanddukarna

Acka
0

Lite olika.

Karmatarerskanise
0

Tvättar dom en gång i veckan.

H-lena
0

Duschhandduk brukar jag använda i ca en vecka ibland mer ibland mindre. "hand"handdukar byts oftare, oftast då de blir för blöta och äckliga! :)

[JeanetteK]
0

Jag tvättar en gång i veckan. De i köket lite oftare.

Zepp
0

Har två omgångar.. den ena hänger uppe, den andra ligger i tvättkorgen!

Byts när de nya tvättats.. vilket sker med olika differens!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Allt oviktigt
0

Minst en gång i veckan

Ria74
0

Tvättas minst en gång i veckan. Handhanddukarna tvättas oftast oftare.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

cattisa
0

Jag byter en gång per vecka om det inte är något speciellt. Ibland behövs det ju lite oftare, särskilt i köket.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[Tuulikki]
0

Har 3 uppsättningar och alltid 3 hand-handdukar hängandes så de byts ut lite pö om pö. Krokarna sitter lite dumt så den som hänger längst bort används nästan inte :P Duschhanddukarna tvättas efter typ 2-3 duschar eller nåt. Ibland oftare, om jag slinter med rakhyveln och det hamnar blod på handduken, eller liknande.

nlinds
0

byter handdukar 2 gånger i veckan, den i köket kanske varannan då den inte används jätte mycket. badlakan och sånt… alldeles för sällan när jag läser era svar haha :P.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[TanatosNyx]
0

Vid behov helt enkelt, gäller både handdukar och badlakan. Det badlakan jag har till håret brukar få hänga i lite längre (kör alltså 2 st när jag duschat, då håret är så långt, så annars skulle jag få gå dyngsur antingen i håret eller på kroppen 😂, dessutom färgar min hårfärg sönder allt så det blir "slarvbadlakan" till håret).

Gasoline
0

Ungefär 1 gång i veckan beroende på hur ofta vi duschar. Nu när det är varmt duschar jag varje dag och då byter jag minst varje vecka. Hårhandduken kan hänga lite längre. 

Vanliga handdukar för händerna har vi sällan uppe så de tvättas inte så ofta.

Fridaaaa
0

Vid behov 🙂 Men duschlakan brukar vi använda 2 gånger och sedan åker de i tvätten.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Praefatio
0

Någon gång i veckan.

[WickedAlly]
0

Handdukarna för handtork byts när de börjar bli lite sunkiga, en gång i veckan i snitt tror jag. Badlakan används allt mellan 1 och 4 ggr innan de byts, de har en tendens att hamna lite här och var i huset och då känns det inte så trevligt att använda dem igen.

satsuke
0

Beror på, men oftast 3 ggr i veckan för hand-handdukarna. Jag tycker att de snabbt börjar lukta ofräscht?  De stora duschhanddukarna brukar vi använda två-tre ggr innan vi tvättar dem. Kökshandduk olika, ibland blir den smutsig direkt och ibland håller den sig ren en vecka.

Rita-S
0

ungefär två veckor då jag är själv och lite hemma, men med två personer i hus bytte jag varje vecka

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Thiah]
2

Åh herregud att ni orkar byta så ofta ;) vi byter när det behövs.  :)