Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthusmorsprat
Läst 2397 ggr
[MikaelaR]
0

Larver i kläder??

Jag skulle sortera bland smutstvätt idag och så märker jag helt plötsligt två små bruna larver som krälar sig fram på golvet 🤔

Jag googlade och hittade en del resultat om att det kan vara såna där larver som äter upp kläder och det ligger något i det har haft små hål i armhålor med mera, kommer typ slänga alla kläder nu för det är hål i det mesta och det känns så äckligt. Har någon annan vart med om något liknande, hur ska man fixa detta? 😕

VildaVittra
2

Pälsängrar? Förvara alla kläder i täta plastpåsar så behöver du inte alls slänga allt. Tvättmaskiner är funktionella prylar. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ria74
0

Förstår att det känns äckligt. Men det är bara att göra som Vildavittra säger i #1 förvara dina kläder i lufttäta plastpåsar och tvätta allting noga.

Se till att det inte ligger högar med kläder någonstans.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gasoline
0

Jag har även hört att handtvål och liknande som luktar starkt ska vara bra att förvara tillsammans med kläderna för att motverka främst malar, men det kanske hjälper till viss del med pälsängrar? Det skadar ju inte att prova om man inte är känslig för dofter förstås.

[MikaelaR]
0

Har läst att det finns 'fällor' man kan ha bland kläderna också.. men vet inte riktigt vad.