äppelboom, tips på recept tack!
Hej husmorstipsare! Undrar om ni har enkla recept på vad en kan göra av äpplen? Har tyvärr inte tid att göra mos, men något annat måste väl finnas? Om inte, hur förvara bäst? Fram tills nu har jag gjort äppelpajer och äppelchips i en olla men frukterna blir bara fler och fler. Minsta tips mottages med tacksamhet! Tack för ett bra forum!
äppelcider, äppelsaft, äppelkaka, inlagda äpplen, äppel-potpuri, äppelkompott, äppeltårta, äppelmuffins, äppelgröt =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Mos går ju att göra hur lätt som helst om du har en mosvagga eller liknande, för då behöver man inte skala eller kärna ut, utan bara grovhacka.
Men annars är äppelchutney och äppelcurd gudomligt gott. Tar dock lika lång tid som mos.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Äppelsylt är ju så gott! Då kan Du göra äpplemunkar med. :) Fyriskakan är en favorit hos mitt barn o mannen.