Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthusmorsprat
Läst 4769 ggr
Gasoline
4

Smarta vardagstips

Hittade en sida med många samlade vardagstips, hittade några saker jag aldrig tänkt på tidigare :-) http://newsner.com/2014/08/88-smarta-knep/

JMW
0

Ohhhh vad många otroligt smarta tips. Nästan alla var nya för mig. Måste gå ut och kolla det där med pil vid tankmätaren… Eller att hålle fjärrnyckeln under hakan. Låter ju lite knäppt. 🤪

Gasoline
0

Pilen vid tankmätaren är nog för nyare bilar, det finns tyvärr inte på våra gamla Volvos även om det är en smart grej. Det med nyckeln under hakan ska fungera enligt min syster, hon upplever att det är lättare att låsa upp sin bil på detta sätt.

JMW
0

He he ja att stå på en full parkering vid stormarknaden och köra den där hakgrejen vore väl nåt. 😉

Gasoline
0

#3 Haha, ja, det ser ju lite latjo ut, men fungerar det så är det ju skit samma egentligen 😃

Alla kommer att bli så nyfikna på vad man håller på med och ta reda på varför man ser ut som en fågelholk när man låser/låser upp bilen att alla snart kommer att gå runt på parkeringen och se ut som fågelholkar 😂

jagga-ewe
1

Funkar lika bra att trycka fjärren mot tinningen. Har man då glasögon kan man göra en "superman" o sänka bågen lite, titta spänt på bilen o gömma fjärren i handen. Så ser det ut som man gör som stålis o låser upp bilen med bara blicken. ;)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
0

#5 jasså? Haha, fränt :-)

Ria74
0

Många smarta knep :)

Jag ska prova det där med Coca colan i toan tänkte jag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

kattöga
0

Roliga tips! Att separera äggulan från äggvitan var ett tips som jag var tvungen att testa. Och jopp, det funkade hur smidigt som helst och ingen äggvita följer med! Vilken skillnad mot att försöka separera med händer eller äggskal. Det tipset kommer jag att få mycket användning av!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Gasoline
0

#8 Kul med återmatning på denna punkt, då jag själv hade tänkt provat. 

Jag tycker inte att det är speciellt svårt att separera ägg, men det är tråkigt och tar tid. Om flasktricket fugerar lika bra och smidig som i videon så gör man ju det på nolltid 😃

kattöga
0

#9 Det är stooor skillnad ändå! Det tar en "microsekund" att separera på det här sättet! Det säger bara "swop"! Och inget "fram och tillbaka" för att få bort äggvitan. Och man behöver inte klämma nästan alls på plastflaskan, bara lite grann.

Supersnabbt, superlätt, superbra! :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Gasoline
0

#10 Det var ju det jag menade 🙂

kattöga
0

#11 Ja, det var klart du gjorde! Det var jag som hade lite för bråttom när jag läste…… 😃

Meeow! 

Gasoline
0

#13 dom gjorde detta i dagens halv åtta hos mig, även han fick det att se lätt och smidigt ut :-)

kattöga
0

👍

Meeow!