Vatten som smakar klor
Jag har absolut ingen aning om det här är rätt iFokus-sida, men det var den lämpligaste som jag kunde komma på eftersom ni har så många bra idéer och tips! 🙂
Jag bor i Australien och kranvattnet här smakar badhus. Det är så oerhört mycket klor i vattnet, så det till och med luktar badhus när man spolar i kranen. Vi börjar gå mot sommar nu och det är tokvarmt varje dag, så man måste ju dricka mycket! Att köp vatten på flaska är både tungt och orättvist mot miljön, så jag undrar om ni har några bra idéer och tips kring hur man kan ta bort/dölja klorsmaken på vatten?
Fick tips av en tjej som bor här att ha vatten i en glasflaska i kylen några timmar, men det smakar fortfarande klor…
Det finns vattenreningskannor som du kan tappa över vatten i. Dock ska man byta filter i dom med jämna mellanrum.
Exempel: https://www.clearlyofsweden.se/clearly-4-stegs-filtreringskanna-ultimate-25-l--bla-p-106-c-145.aspx
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Klor dunstar vid kokning. Låt vattnet koka ca tre minuter, eller kör i vattenkokare tre gånger med några minuters mellanrum. Häll upp i flaska eller tillbringare och låt svalna.
**Surface of Velvet
**Core of Steel
#1 - Tack, har funderat lite på sådana också! Kanske får ta mig iväg till något ställe där de säljer det!
#2 - Bra tips! Tack!