Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 8468 ggr
Saffran0Spice
3

Få bort blod från tapet?

Nej det har inte skett ett mord och jag behöver städa bort det hahaha =P

Min hund har vid några tillfällen haft trasiga öron - när han då har skakat på huvudet så har blod kastats på tapeterna. Nu har jag lyckats hitta lite som jag missat att torka bort direkt, så det har torkat…

Vet någon hur jag kan skura bort detta utan att förstöra tapeten?

Saffran0Spice
0
Allt oviktigt
1

Jag skulle bara prova med en svamp med lite diskmedel på. Brukar fungera bra på fläckar här, om det fungerar på blod vet jag dock ej

[[Rosmarmelad]]
0

Testa servetter för att torka barn i rumpan, det städar bort det mesta.

Saffran0Spice
0

Tack för tipsen - skall testa båda!
Funderar på om Ättika kan fungera, det är ju bra mot mycket 🤔

Maria
1

Jag skulle ta det försiktigt om det är en papperstapet för då är det lätt att den luckras upp för mycket av olika vätskor.

/Maria

Lilolizeit
0

När jag skulle göra rent tapeter i en gammal lägenhet så fick jag tipset om galltvål, det luktar apa, men fläckarna försvann.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Saffran0Spice
0

#6 Det skall vi testa!

Lexie82
0

Min son blödde ofta näsblod när han var liten. Vid ett tillfälle resulterade det i ett blodigt handavtryck på väggen som jag upptäckte först dagen efter. En fuktig tvättsvamp räckte för att få bort fläcken.

OlgaMaria
0

Jag hade börjat att försöka med en trasa med kallt vatten. Man ska ju använda iskallt vatten för att lösa upp blod. Varmt vatten och många ämnen får blodet att fästa ännu mer. Sen kan man nog fortsätta med lite kallt vatten och diskmedel om det behövs. Hur har det gått?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus