Reflexer!
Hej! Jag ska rida i luciatåg nästa vecka och då ska häst och jag ha reflexer. Nu undrar jag om man kan tvätta reflexer i tvättmaskin? Eller förstör man dem då? Det är lera på några av dem och det ser ju inte fint ut i ett tåg :)
Det går bra. Jag har gjort det, fast bara tvättmedel, inget sköljmedel och så ut&in.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Okej det är sånna där band som man sätter på benen. Små smala. Knäppa ihop dem och in i tvätten då?
#2 Ok sån har jag tyvärr inte tvättat men borde gå? Såna mjuka antar jag att du menar?
#2 Menar du sådana där snap reflexer? De skulle jag nog ta en kökssvamp och lite såpa och göra rent för hand.

Ja precis! Snapreflexer! Ja får testa med en svamp och prova. Tack för tipsen! :) Så svårt med reflexer och veta om man kan tvätta
Man kan tvätta alla reflexer, men till exempel de mjuka remsorna som är på reflexvästar slits hårt i tvättmaskinen, brukar vara max 25 tvättar på sådana. Om du tvättar eller ej, så är det alltid bra att testa reflexerna inför varje vintersäsong så du vet om de lyser ordentligt eller ej.
Snapreflex hade jag inte tvättat i maskin :)
Reflexvästar och jackor mm bör ändå bytas ut regelbundet, tror inte jag kommer upp i 25-30 tvättar med mina innan byte 🙂

Då vet jag! :) Är bara benreflexer. Ska försöka med en svamp att få bort. Bröstan får också ett svampbad isåfall :)