Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthusmorsprat
Läst 1325 ggr
Knasper
2

Resultat av testade husmorstips

Jag hade en glasflaska med kvarvarande etikett-klibbklister. Testade att ha på majonäs.

Resultatet blev över förväntan. Rekommenderas!

(Jag hade nästan gett upp.)

Kan det vara ättikan i majonäsen som jobbar?

Majonästipset läste jag här:

http://husmorstips.ifokus.se/articles/52e0ec538e0e7439df001c1a-matvaror-och-annat-med-mer-an-en-funktion

Vilka husmorstips har ni testat?

Inkanyezi
1

Nej, det är inte ättikan, utan det är oljan. Det funkar med matolja också, men majonnäsen håller sig kvar bättre och rinner inte av. 

Och visst har jag provat en hel del.

Nu har vi ju inte så ofta kackerlacksinvasion här, men i Santiago de Cuba, där vi har ett hus, kan kackerlackorna bli ett problem. Jag kör socker och bakpulver i kaffekvarnen så att det blandar sig som ett fint mjöl, och så strör jag det där kackerlackorna finns. De dör när de äter socker och bakpulver.

Knasper
0

Hmm. Kan sockerbakpulver-mjölet ha någon effekt på oönskade myror?

Inkanyezi
0

Ingen aning om hur det skulle funka på myror. Det är väl i så fall bara att prova. Förklaringen när det gäller kackerlackorna är att det jäser i deras tarmar, som sprängs. Socker och bakpulver och lite vatten jäser ju. Men myrorna kanske är smarta nog att pilla undan bakpulvret.

Gasoline
0

Kul med återmatning, tackar för det :-)

Knasper
1

#4 Återmatning?

Nej. Nu är det upp till bevis! 👍

Skriv i denna tråd om de husmorstips som ni har testat, och hur bra/dåligt de funkar. 🙂

Gasoline
0

#5 Ja, att du ger feedback på något. I detta fall att du berättar hur du tycker att det fungerar :-) Själv är jag helt såld på ättikablandninen. Fungerar superbra på på det mesta och tycker att den tar bort de flesta typer av smuts på ett bra sätt. Kommer aldrig mer att köpa allrengöringsmedel. Enda nackdelen är att det luktar, men lukten försvinner snabbt. Tror jag kör 1/3 del ättika och resten vatten som jag blandat i en sprayflaska. Kollar upp detta och återkommer.

Gasoline
1

En del ättika och 3 delar vatten var det tydligen. Jag har skrivit en artikel om ättika som rengöringsmedel där jag tar upp några användningsområden. http://husmorstips.ifokus.se/articles/5319e7318e0e740d3d00028c-attika-naturligt-allrengoringsmedel?articles-1