Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 3826 ggr
Scorpio97
4

Få bort plastlukt?

Köpte en badmössa för ett tag sedan, för att kunna h på mig när jag har inpackning och dylikt i håret för att inte kladda ner (alltså tvärtemot vad man ska ha den till, haha)

Problemet är att den luktar väldigt mycket plast. Till den grad att jag mår illa när jag har den på mig. Köpte den på Åhlens så det kanske inte är bästa kvalitén…

Finns det något jag kan tvätta med för att få bort lukten tror ni? Har provat grönsåpa samt vanlig tvål men det gjorde ingen skillnad.

//Jessie

Niklas
0

Ättiksprit?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Gasoline
0

Ättika var min första tanke, men det kanske torkar plasten och gör den skör? Prova lägg lite kaffe (pulver, bönor eller liknande) i mössan, har du tur suger kaffet åt sig lukten eller iallafall "maskerar" plastlukten

Scorpio97
0

Tack, ska prova det. Utspädd ättika bör gå och prova, eller? Hur utspädd ska den vara i så fall?

//Jessie

Gasoline
0

Ingen aning tar tyvärr inte ge dig några råd om ättika i detta fall. Är det 12 % ättika behövs den nog inte späds kan jag tro :-) Möjligen 1/3 vatten

Scorpio97
0

Okej. Provar kaffe först då, och om det inte hjälper testar jag med ättikan (:

//Jessie

Gasoline
0

Haha, ser nu att plattan har korrigerat tokigt, menade självklart att jag inte törs ge dig några tips om ättika i detta fall :-P

Ria74
0

Luktar det plast är det väldigt svårt att få bort.

Tycker du har fått bra råd av Gasoline om både kaffe och ättika. Ställ den gärna ute om du har möjlighet för att lufta ur den rejält. Någon gång har det hjälpt om jag har fryst burken  ett tag utan innehåll.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar