Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikett: husmorsprat
Läst 1316 ggr
kattöga
0

Göra rent i trånga utrymmen, tips nån?

Har ni några smarta tips på att göra rent i trånga utrymmen som man inte kommer åt med hela handen/armen? T ex en ca 3 cm smal springa mellan vägg och golvfast bänk? Jag vill göra rent på både vägg, bänksidan och golvet. Men har inte kommit på nåt bra sätt att få rent. Provat att linda och knyta trasor på en pinne men oftast lossnar trasan och landar (förstås) längst in i springan….. ;/

Vill kunna torka av ordentligt. Dammsugaren tar sig inte heller in där…..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

ChristineL
0

Tandborste? Tops?

MonicaLagerquist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har du testat med en sån här dammvippa.

Jag skulle speja på lite rengöringsmedel och använda den

Kattutan men stolt Plåtis ägare

kattöga
0

#1 Tack för tips. Men då behöver jag låååånga tandborstar och tops! ;) ca 60 cm långa minst….  😉 Men det är bra tips för små utrymmen, ja!

Skulle behöva ha 3 cm tunna armar……… 🤔

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
0

#2 Tack för dit tipps också. Jag såg faktiskt min dammvippa (likadan som på din bild) för en minut se'n och funderade på om jag ska prova med den! 😃 Jag hoppas den är lång och stabil nog bara……

Meeow! 

TatsuOni
1

En sådan här eller liknande kanske kan fungera?

http://www.bauhaus.se/dammvippa-mikrofiber-bojbar.html#full-description

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

kattöga
0

#5 Tack! Det ser ut för att kunna vara ett bra "verktyg".  Ska ta en närmare titt.

Meeow! 

Rita-S
0

pipränsare att ränsa rökpipa med är utmärkt mellan riktig trånga springor :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

[Tuulikki]
0

http://husmorstips.ifokus.se/discussions/54d60ddd8e0e745f280013e3-nagra-samlade-rengoringstips-fr-tv4?discussions-1

I länken i den tråden fanns ett tips om en trasa/handduk på en galge för att rengöra trånga utrymmen :)

kattöga
0

Tack för tips igen!  Jag har inte hunnit ta tag i det trånga utrymmet ännu dock….

#8 Ja, där ser man, det tipset missade jag helt när jag postade den tråden….. Det kan ju låta som en variant om jag kan få trasan att sitta fast. Har tidigare provat med skaftet till en sopborste, men trasan åkte bara av. Men knyta fast den på en galge för byxor kanske blir lättare.

Meeow!