Ta bort bläck från papper?
Är nyfiken på om någon har nåt knep för att få bort bläck från papper? Jag har aldrig kommit på nåt iaf, förutom att det finns vissa bläck-/kulspetspennor med "bläcksuddegummi". Jo, det förstås, man kan ju alltid riva bort sidan som någon skrivit på………. 😉
Har lite gamla böcker som jag ska ge bort eller sälja och skulle helst vilja ta bort dom gamla ägarnas noteringar (namn och adress) dom gjort på försättsbladen.
Så tänkte, här finns det ju så många med tips av alla slag, kanske finns det någon som har nåt bättre tips än att riva bort sidan?
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Klistra en adresslapp ovanpå som mottagaren kan skriva sina uppgifter på.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 😛Är ju ett alternativ! :) Fast då tar jag inte bort, bara döljer och visar att här under finns det nåt "hemligt", skulle nog locka mer till att försöka utforska vad som finns där under……
Undrar inte överdrivet seriöst, utan mest av "nyfikenhet på kul".
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Något som KAN fungera.. om papperet är tjockt må veta, är att blanda natron/bakpulver och vatten till en tunn pasta, dutta på bläckstrecken mycket försiktig med bomullspinne och med bomullspinne eller bomullsklut nudda mycket försiktig och se om bläcket går bort. Försiktig så du inte nubbar för hårt, och följ nogrant med om papperet börjar bli "grov" i ytan och visar tecken på att skadas. Om papperet är för tunnt kan det snabbt skadas, tjockare papper klarar bättre.
Du kan även prova med teknisk sprit och bomullspinne och nudda försiktig på det som eventuellt finns kvar av bläckstreck. Ingen garanti att det fungerar på alla sorter papper, men jag lyckades på riktig tjockt papper iaf.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#3 Kul tips, det ska provas! Vore kul om det funkar! Tack för idén!
Meeow!
#4 Uppdatera gärna hur det fungerar🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik