Tips och knep som gör livet enklare?
Nu när jag börjat jobba och har fått barn så finns det varken lika mycket tid eller ork som förr så jag söker tips och trix för att effektivisera, förenkla eller göra så att saker tar mindre energi.
Blandannat när det gäller husarbete men även tex odling och annat arbete på gården, träning osv.
Kom med era bästa tips, alla kanske inte passar mig men några gör det förhoppningsvis.
l'm back
Har inga bra tips, men följer tråden för att ta del av eventuella tips 🙂
"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"
Dammråttor är trevliga husdjur som inte kräver någon skötsel, de mår faktiskt dåligt av just det och kan försvinna om man är för noggrann. Klagar någon så kan du hävda att det är för Ylvas skull, barn i för renliga hem har en tendens till att utveckla allergier i högre utsträckning.
Hos hönsen kan man lägga ut en presenning på golvet under ströet, då kan man dra ut allt på en gång när det är dags för städning.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#2 För stökigt kan jag inte ha det då jag tror få vill köpa te av mig då 😛
Men som tur är så är teet (och ompackningen osv) i ett avskilt område som jag städar före varje gång jag packar te. Men eftersom det är ett avskilt område så påverkas det inte så mycket av resten av huset så lagomt ostädat kan vi ha det.
Smart idé med hönsen, det får vi testa.
l'm back

om du har råd skaffa en städerska
#4 Vi tjänar ca 3000:- efter skatt i vårt hushåll just nu så nej inte riktigt
l'm back