Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 1171 ggr
[Melbun]
0

Huskur för att döda kryp?

(!) Fick hem en massa svarta små kryp i en höbal som har tagit över hela badrummet. Dammsög upp alla jag kunde se och slängde påsen men så klart har nya kommit fram igen och det var min sista dammsugarpåse.. Finns det något som man har hemma som man kan ställa i rummet som dödar diverse småkryp? Är så orolig över att de ska sprida sig ännu mer och det gör ont i själen att veta att de lever livet där inne :(

siberlina
0

lägg in gummimattor  ,typ  såna  man lägger  på bilgolvet ,dom hatar  doften,finns  4  för   en

hundring på   bilema

[Melbun]
0

#1 dör de också? Sjukt bra. Tack för tipset :)

siberlina
0

biltema ,ja  dom försvinner   som   en avlöning

cissi_1993
0

jag har inte provat man kan man inte häva dit en burk med något sött och kladdigt  i och se om dom fastnar?

[Melbun]
0

#4 jo det var det jag också funderade på men undrade om någon kanske visste något specifikt :) typ honung eller liknande? De börjar iaf dö ut nu av någon anledning men kan vara bra att vara säker på att man får bort alla :)

cissi_1993
0

nej tyvärr har ju själv inte provat de men vi fick in måttfjäril i våran lägenhet en gång rensade ut allt vi hade i skafferiet men sen tog vi bara död på alla vi såg detta även om vi bara skulle upp och kissa på nätterna (ville inte ge dom chansen att hitta någon att para sig med eller lägga ägg) tror dock att dina småkryp kan vara svårare då dom säkert är mindre.