hjälp, fläckar!
Nyligen flyttat hemifrån till en hyresrätt och dom som hade den innan oss var inte dom piggaste på städning om man säger så.. fick börja med att rengöra så man kunde se IGENOM ugnen. Har lyckats fixa det mesta men dom här "fläckarna" gör mig GALEN. går det att ta bort dom ens?och hur isåfall?
Be the change you want to see in the world
-Gandhi
Jag har inget tips ang fläckarna men ang pengar. Liknande hände för jag och min man en gång. Vi fotade och kontaktade genast hyresvärden, då fick vi avdrag på nästa hyra med några hundralappar (motsvarande vad det skulle kosta att ha någon som städade det vi fick städa).
Det kan ju vara värt att testa i alla fall. Hoppas du får bättre hjälp ang fläckarna.
l'm back
Svårt när man inte vet vad det är för fläckar och var de sitter. På ett plastgolv?
Ser ut som om det stått en möbel där med metallben som rostat.
Jag skulle prova att gnida med en citronskiva.
Men gör inget alls förrän du kontaktat hyresvärden - det var ett jättebra tips.
Det frustrerande är att det inte "är min" lägenhet (inte jag som står på den utan min sambo) och han fick ta över lägenheten från en släkting och vill inte starta bråk mellan dom. Blir så irriterad… men hyresvärden kommer alltså inte höra av sig till dom tidigare ägarna? Ja är en möbel som stått där,osäker om den rostat eller bara "tryckt" mot golvet..
-Gandhi
#3 Jag vet inte hur vår fd hyresvärd gjorde, vi kände inte den tidigare hyresgästen så jag brydde mig inte om det.
l'm back
Om din sambo klagar till hyresvärden så lär hyresvärden klaga vidare till de förra hyresgästerna. Men vill inte din sambo så är det ju svårt.
Som sagt, citron och bikarbonat brukar kunna lösa fläckar, men det är svårt att veta om fläckarna ligger ovanpå golvets ytskikt eller trängt in det. Det ser ut som plastgolv och det kanske inte tål så hårda tag. Du får prova försiktigt med lite citron.
Jag är inte så kunnig om golv men det verkar vara plast. Personligen tycker jag att man ska ta ansvar för sånt man gjort så ska försöka få sambon att gå till hyresvärden ändå.
-Gandhi
Om inte annat bör hyresvärden se det för att inte ni skall få skulden för det när ni flyttar.

Är det ett plastgolv tror jag tyvärr inte det är så lätt att få bort. Mycket fläckar går ner i plasten och är omöjliga att ta bort. Men kontakta hyresvärden och visa upp fläckarna, kanske kan ni få ett nytt golv istället.
Är det linoleummatta så kan man hyra en skurmaskin och få bort fläckarna med. Men det kräver ju både kunskap och lite jobb för att få till det.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag vet inte om sådant här kan räknas som "normalt slitage"? Det är ju med all säkerhet inte gjort med avsikt och är det dålig kvalitet på plastmattan så kan det lätt bli så här.
Vi har alltid fotat eventuella fel när vi flyttat till ny lägenhet och ganska omgående tagit kontakt med värden. Ju längre tiden går så är det ju svårare.
Det måste väl ändå har varit någon form av besiktning innan ni flyttade in?
/Maria