Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 947 ggr
Jazmin1e
0

Göra rent diskmaskin

Jag har fått en diskmaskin som inte är så fräsch..Den har fläckar och blivit gulaktig utanpå och invändigt behöver den med rengöras lite extra.  Den känns ganska äcklig just nu. Jag har inte testat något än själv utan tänka höra med er om ni har några bra tips först.

_Fisken
0

Köp en påse citronsyra och ha den där tabletten läggs. Det ska ta bort orenheter. Annars finns plastflaskor med Två-stegs rengöringsmedel i.

TjockaBerta
0

Jag köper rengöring i affären och gör rent med någon gång per år. Det är rätt dyrt men effektivt.

>>>Malum domesticum<<<

Halvdansken
0

Och gör rent filterna!
Jag gör rent dem minst en gång i månaden, och kör nån allt-i-ett rengöringsmedel samtidigt.
Citronsyra använder jag kanske en gång i veckan för att hålla värsta kalken borta.
Men vi har alltså extremt hårt vatten.  När de borrade för vår brunn skulle de 24 meter ner, varav de 14 var ren kalk.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jazmin1e
0

Tack för alla tips! :) Någon som vet något effektivt sätt att få den fräsch utvändigt?

Halvdansken
0

Torka av den med diskmedel eller nåt liknade.   Vi har också gula fläckar som inte riktigt vill gå bort. Så länge man själv vet att det är rent, så kan man leva med det tills man köper en ny.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sindri
0

Du kan prova att gnida en citronskiva på fläckarna.

Fridaaaa
0

Ättika är bra att rengöra diskmaskin med :) Såg en som hällti lite och kört igång ett program :)

Jag köper färdig rengöring ibland

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.