Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 1433 ggr
aneri
0

Göra rent datorskärm

Hur får man rent en datorskärm utan att behöva använda starka illaluktande spray specialgjorda för datorskärmar?   Smuts och damm sitter ju klistrat på skärmen.  Finns det miljövänligt alternativ?

Rita-S
2

Tja, du kan använda vatten med en gnutta diskmedel i, och sen torka med hushållspapper eller microfiberduk fuktat i rent vatten. Sen kanske med torr microfiberduk efter för att inte få vattenmärken?

Annars funkar ättikavatten med två eller tre delar vatten mot en del ättika.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

aneri
0

Tack för ett snabbt svar. Jag prövar ättika och vatten. 🙂

kattöga
1

Har du en "mjuk" skärm, ha inte på nåt fuktigt! Då är det bättre med microfiberdukar! (Jag har förstört mina "mjuka" skärmar med minimalt fuktade microdukar….)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

aneri
0

#3 Jag har försökt att göra rent med torr trasa men det går inte för dammet sitter bergfast. Man får gno ordentligt även med den där otäcka sprayen Tack för varningen, man vill ju inte ha laptopskärmen förstörd. . Det kanske inte finns något alternativ .