Återanvända flaskor!
De flesta pantar flaskor, men i bland finns det ju flaskor som inte har pant alls. Vad gör man med dessa?
Jag tänkte denna tråd kunde vara bra ställe att samla "Husmorshacks" med flaskor som förenklar vardagen.. och på samma tid även är lite återbruk och mer miljövänligt? :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Denna här tyckte jag var fiffig. Mycket fint man kan göra här!
Denna även är lite fiffig införe julen, man kan säkerligen hitta sätt att återanvända petflaskor till dekoration införe julen med! Eller till klappar?
Det rosa godisstället i första listan du länkade har jag tänkt länge på att göra. Även smyckesställ. :) Om man målar dem och rundar kanterna med strykjärn så kan man ju även få fina julgransdekorationer. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Denna sökte jag efter som katten medan jag var på jobbet, äntligen hittade jag den!
jag måste bara peka ut bilden av trädet som de gjort med några streck och en petflaska doppat i färg, det var ju fasiken grymt ju! Jag hade lätt hängt sånt på väggen!
Om man skär ett hål i blir de väldigt bra miniväxthus, alltså inte hål inloppen utan mitt på flaskan. Man kan skruva av korken för att vattna!
jag gör eget vin och då återanvänder jag alla typer av glasflaskor, bara fixa kork så är det klart :) men sen finns det ju metall- och plastflaskor givetvis, och det sorterar jag än så länge :)