Citronsyra i tvättmaskinen
Man kan tydligen ta citronsyra för att fräscha upp tvättmaskinen invändigt. Har köpt 100 gramspåsar. Räcker en sån påse? Ska man köra ett helt tvättprogram? Vilken temperatur?
Jag brukar köra citronsyra i tvättmaskinen och diskmaskinen kanske 1 gång varje månad. Funkar superbra! Jag har 150g i påsarna och brukar då dela det på två så både tvättmaskinen och diskmaskinen får sig en omgång :) men någon gång har jag kört en hel påse till tvättmaskinen. Jag kör på förtvätt och lägger alltså i båda facken då, kör på 90 grader.
Tack för svar! Då kan jag testa med en påse först.
Citronsyra finns att köpa i lösvikt på färghandeln om ni undrar.
Tack, visste jag inte! Vet du på ett ungefär vad det kostar också?
65kr för ett kilo tror jag det var. Hur mkt kostar 100gr?
Jag köpte 150 gram men kommer inte ihåg vad jag gav. Men 6.50 per 100gram låter rimligt tycker jag. Kan man köpa större mängd och ha hemma. Tack, Fisken!
Ett bra räknesätt, som togs bort 60-talet. Reguladetri 😃
Aha! Heter det reguladetri? Det har högt imponansvärde!
Det ska jag säga till mina flickor när jag har mattestuga hemma här i köket. "Använd nu reguladetri för att räkna fram x!".
(Ärligt talat, det är möjligtvis ORDET reguladetri som försvunnit. Metoden är dock lika vanlig som smör på smörgåsen)
#8_Fisken
Ett bra sätt, men ja kan tänka mig att fabrikanterna har en konstant med för att korrigera priset. "Till de bättre"
DET är garanterat så!
Då fick jag lära mej nåt nytt :-)