Behöver kunna prata på fredag!
Hej hej!
Jag sla sjunga på skol avslutningen på Fredag men igår föll jag offer för Flunsan! HAr lyckats bli av med snuvan hostan OCH febern, MEN jag kan itne bli av med halsonten och det tjocka slemmet i halsen, vilket innebar att min röst inte r som den ska!
SLemmet g¨r varken att harkla upp eller snyta ut för det sitter PRECIS emellan Svalg och Näsa! hur ska jag göra?! D=
Måste vara frisk tills på fredag x-x
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Nässköljning… prova googla på det. Har hjälpt mig förr.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Nu har det mesta släppt i halsen och har sjukt j*vla ont istället Men fortfarande inte mycket röst att Skryta med
ta tesked med ren honung och försök svälja långsamt.
Ta en skål kurry och chilisoppa (behöver inte vara stärk soppa men den måste vara varm) och en skål glass. Ät flera skedar varm soppa, sen flera skedar kall glass och varva om så, försök äta rätt snabbt. Den snabba växlingen mellan kyla och hetta från soppan är något potensiella halsflussbakterier inte tål, de klarar inte snabba byten sådär, så du kan döda en hel del basiller i halsen på så vis! Drick te med honung och ingefära i stället för vatten. Du kan gärna låta några skivor färsk ingefära och en eller två teskedar honung dra i vatten tills det är nästan ljummet så du dricker bara det.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Okej arigatou! HAr druckit Varm buljong hela morron, det kändes bra för halsen men hjälper det nått?
värmen hjälper iaf, särskillt om du varvar med något kallt (isvatten fex?) om målet är att döda potensiella halsflussbakterier.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.