Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthusmorsprat
Läst 780 ggr
DesK
1

Sommartid

Nu har vi gått över till sommartid. Jag uppskattar sommartiden och blir glad när vi ställer om klockorna. Älskar de långa ljusa kvällarna och tycker inte att det gör så mycket att det blir lite mörkare på morgonen.

Hur ser ni på detta?

/Désirée

Magi-cat
1

Kort sagt: Sömnigt 😴 Det tar ett par veckor att vänja mig. Men visst är det skönt med de ljusa kvällarna. ☀️

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Åsa S
1

Gillar det inte det var ju rena rama natten när man gick upp kl 5 i morse man blir ju så trött när det är jättemörkt när man kliver upp man hade ju fått känna på hur det är att gå upp när det börjar ljusna.

Farwuq
1

Jag går upp 3:14 ("klockan pi") oavsett om det är normaltid eller sommartid.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JMW
1

Jag har inga problem med att ställa om klockan. Blir kanske lite fel första natten efter men sen är det inga problem. Gillar också de ljusare kvällarna.

Ria74
1

Jag älskar sommartid, vill ha det ljust på kvällen eftersom jag oftast jobbar till 19 och det är underbart att gå ut från jobbet, låsa, larma och det är fortfarande ljust 😃

Märker ingen direkt skillnad på sömnen heller. Mannen däremot avskyr sommartid eftersom det inverkar en hel del på hans jobb (yrkesfiskare).

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JMW
1

#5 Lite samma här, maken jobbar på mjölkgård med mjölkning av kor och det blir lite konstigt innan de rättar in sig.

Ria74
1

#6 Det kan jag tänka mig är ännu värre. För min man är det "bara" att dom får jobba andra tider innan kräftorna förstår vad klockan är.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Effie
1

Ett rent elände. Stör min dygnsrytm I flera veckor. OK att det är trevligt med ljusare kvällar, men man måste ju ändå gå och lägga sig I tid…

Och varför ändrar man tillbaka igen sedan I höst?

Visst går det. Om inte annat, så går det galet