Doftfria veckan
Doftfria veckan inleddes igår. Det är astma- och allergiförbundet som står bakom. De vill uppmärksamma att vi numera har riktigt bra doftfria alternativ till både tvätt och städ. Det är många som får sin vardag starkt begränsad pga att vi använder för mycket doftande produkter. Därför bör vi alla visa hänsyn och inte använda en massa doftande preparat, när vi ska ut i offentligheten.
/Désirée
Åh är det. Jag försöker att inte dofta så mycket, om alls. Använder doftfritt tvättmedel och går utan parfym.
Har jag parfym tröttnar jag snabbt på doft och får ofta huvudvärk. Jag önskar att folk kunde dofta mindre faktiskt 🙂
Jo det är rätt jobbigt sitter i kassan och jag tycker det luktar lika hemskt när nån som dränkt sig i parfym står framför mig som det gör då det står en uteliggare framför mig som inte tvättat sig eller bytt kläder på några månader. +Nån som nyss rökt är inte kul heller ha framför sig. Urk!
Toppen!
Härligt! Själv har jag alltid fått huvudvärk utav för starka parfymångor.
Sedan så tycker jag inte hudreaktionerna som jag får utav flera parfymerade tvätt- och sköljmedel.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Har en envis gubbe som alltid tar tre sprut på vardera sida halsen, från fymflaskan varje gång. Spelar ingen roll hur ofta jag säger till. Han struntar i om det är läkarbesök eller att gå till affären. :/ Har föreslagit att jag kan spraya parfym på strykbrädan dagen innan så att doften finns i skjortan och inte bli så stark. Jag får ju nysattacker varje gång han varit inne på toa. Suck!
People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel //Maya Angelou
Jag använder sällan parfym och försöker få använda så man inte stinker. Men ska jag till läkaren eller liknande använder jag inget sådant. Försöker ändå visa nån sorts respekt för allergiker.