Avloppsrensare
Ättika, bokarbonat, salt och varmt/hett vatten rensar fint. Häll i en påse bikarbonat + 2 msk salt, 1 dl ättika och det fräser till, toppa med 5-6 dl hett vatten. låt verka en stund. spola med vatten. Upprepa om det inte löser sig helt. Snällare än köpe-avloppsrent.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Bra tips! 🙂
/Désirée
#0 Tack för tipset!
Tack!
Lite tips på hur man förebygger stopp i avloppet är att inte hälla ned fett av något slag, torka ur pannor mm med papper och kasta, före disken. Undvik också att få ned ägg och annat kletigt i avloppet. Till sist gör som Mooniq säger i #0 någon gång i månaden, så håller du avloppet fräscht.
/Désirée
Om man redan har fett i avloppet, vad gör man då för att lösa upp det så mycket som möjligt?
#5 Niklas följ Mooniqs tips ovan och upprepa flera gånger 🙂
/Désirée
Okej. Tack!
#0: Ska man blanda ingredienserna först eller hälla ner dem en och en i avloppet?
#8 Jag kokar upp vatten och tar fram alla sakerna under tiden och häller dem i rask följd direkt ned i avloppet och sist på med det kokande vattnet
/Désirée
Okej.
Vet du om man kan skala upp det exempelvis tio gånger?
Det borde gå, men jag kan fråga ingenjören, när han kommer hem.
/Désirée
:-)
Är det 24% ättika eller 12%?
/Maria
jag använder 24% ig ättika men har man 12% kan man dubbla den mängden
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Ah tack🙂 Jag har båda sorter hemma.
/Maria
Niklas, det är inga problem att blanda de torra ingredienserna och ha färdigt i en burk, men vattnet ska ju vara kokhett, så det måste ju hällas på sist.
/Désirée
Okej, tack för svaret!