Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettåterbruk
Läst 3934 ggr
Eda
5

Gummisnoddar, alternativ

Alternativ till gummisnoddar! Har ni också märkt att gamla gummisnoddar efter en tid torkar och går sönder?
Till tygbitar och pappersbuntar jag vill spara en längre tid använder jag numera i stället resåren från uttjänta trosor, det fungerar jättebra!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Vixxen
0

De torkar också.

Eda
1

Det är säkert olika hur länge de håller. De trosresårer jag haft (bl.a. Sloggis) har hitintills inte torkat och de har hängt med under flera år.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

mirai
1

Jag klipper alltid bort resåren på mina sockar/strumpor för anklarna svullnar på mig annars. Resåren funkar utmärkt som "gummiband" till mycket tex hårsnodd, papper och påsar. Dom kan visserligen bli lite sladdriga efter ett par år, men då får man ju köpa nya sockar😃.

KRAM!🌺