Dentosal
Zendium skummar inte så mycket och tycker den har en trevlig och inte allt för stark smak.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Kan gamla hederliga Stomatol fungera?
Kan Urtekram vara något att titta på? De har flera utan fluor, men även en med fluor i mintsmak. Den skummar minst av det jag provat.
Zendium använder jag också.Skummar inte så mycket,plus att den är väldigt effektiv om man har problem med blåsor i munnen. Har lågt immunförsvar och fick tipset av en sköterska att använda Zendium. Det fungerar verkligen.Plus att det är lagom stark smak.
Jag visste inte att den slutats tillverka, köper bara någon tub om året på apoteket så det var längesedan jag var där inne och kollade efter en ny. Får väl titta om de har några kvar på lagret, då jag vill ha den som extra till mina Sensodyne som jag använder.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Man slutade tillverka den eftersom den innehåller salt som slipade tänderna för hårt.
Tack för era tips 🙂 Jag frågade på apoteket som rekommenderade GUMs tandkräm och jag fick med en provtur hem, som jag har testat, den är rätt okej 🙂 Sedan var jag in till min hälsokostbutik och de rekommenderar Weledas salttandkräm, som jag ska testa idag 😊
#6 Det har jag svårt för att tro på. Jag har använt Dentosal i mer än 40 år och jag får alltid beröm för mina fina tänder, av tandläkaren.
/Désirée
Det verkar inte bero på saltet att den slutat tillverkas.
https://www.perrigo.se/fler_varumarken/dentosal.aspx
Du får kolla på apoteken på nätet om de har några tuber kvar.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag vet att de tog bort den för flera år sedan men tog tillbaka den på kunders begäran, då var anledningen att de inte sålde tillräckligt många för att det skulle löna sig att ha den i sortimentet.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Till min glädje så är Weledas salttandkräm mycket lik Dentosal i både konsistens och smak 🙂
/Désirée
Det verkar inte som att den tandkrämen innehåller fluor, vilket kan vara viktigt att veta. Jag sörjer också bortgången av Dentosal…
#11 Det är sant, men fluor är ett gift, som inte är så värst bra för oss att få i oss. Om vi ändå vill använda fluor, så finns detbju fluorskjölj att tillgå.
/Désirée