Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikett: övrigt
Läst 234 ggr
MonicaLagerquist
2

Ha färdig mat på spisen

Det spar pengar när man ska åka in till stan och handla på förmiddagen.
Då vet man att man snabbt får mat på bordet när man kommer hem och det är lättare att skppa pizzan eller hamburgaren inne i stan.
Nu puttrar en tomatsoppa på spisen.Jag har dukat och gjort klart.Stänger av plattan och låser spisen när vi åker.

När vi kommer hem sätter jag på spisen direkt och maten är klar att äta när jag packat in maten vi har köpt.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Åsa S
1

Jag gör ofta likadant fast med lergryta bara ställa in och sedan uträtta ärenden mm. Och allt är klart när man kommer hem

DesK
0

Så är mycket bra att göra. Jag gör och har gjort likadant som båda ni två 😊 Nu har jag en ny leksak, en Crock Pot Express, men har ännu bara testat tryckkkokningen inte slökokningen, men det blir snart 😊

/Désirée

Fridaaaa
1

Jag låter aldrig maten stå framme,men däremot handlar vi på morgonen efter frukost = inte hungrig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

#0 Jag gör ofta som du och det är så himla skönt. Många maträtter vinner i smak dessutom om de får stå till sig.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Har just sparat 79+79
. Mannen ville köpa hamburgare. Men nu ska vi bara tänka och sen hem.

MonicaLagerquist
1

Även om vi åker direkt efter frukost så hinner vi oftast bli hungriga. Det tar 30 min in till stan och sen gör vi flera ärenden och sen ät det 30 minuter hem.

Fridaaaa
1

#6 Vi har 30 min till stan med :)
Ja alla gör det som passar en bäst, jag är sån som aldrig låter mat stå framme under längre tid och föredrar att laga maten innan det ska serveras men alla är så olika :)

MonicaLagerquist
1

#7 Viss mat kan jag låta stå framme.Viss mat åker självklart in i kylen direkt den kallnat.

Åsa S
1

#7 Gör man mat i lergryta är ju ugnen på, lagar man maten på en låg temp typ 100-125C så blir kött och liknande väldigt mört efter flera timmar ex. pulled pork ska ju stå inne en 6-7tim man hinner fixa en massa ärenden på 6-7tim

MonicaLagerquist
3

#7 Jag vågar inte ha ugnen eller spisen på när jag inte är hemma.

Maria
2

#10 Det har inte jag heller.
Det är ofta jag gör iordning mat på förmiddagen så att det bara är att värma på till middagen. Då behöver man bara laga tillbehören som potatis, pasta eller ris osv.

Den tiden emellan sätter jag inte in maten i kylen.

/Maria

Fridaaaa
1

#9 Skillnad om ugnen är på än om det står framme utan att det tillagas. Jag personligen lämnar inte huset med ugn på.