Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthusmorsprat
Läst 127 ggr
DesK
4

Våren!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer våren, ljuset återvänder och min odlarlust har vaknat 😊 Hur känner ni? Ska ni odla något? I så val vad?

/Désirée

Thingeling
2

Hos mig odlas tomat,pumpa,sallad, svampgurka,blommor hittills ☺️ Men mer ska odlas senare i säsongen 😀. Vad odlar du?

DesK
1

Här odlar vi chili, paprika, gurka, tomater, kryddor och sallad😊 Vad är svampgurka?

/Désirée

Maria
2

Jag har inte bestämt mig än 🤪

/Maria

Sindri
2

Här spirar ärtskott, solrosskott och lite blandade sallads- och kålskott på fönsterbrädan.
Jag försöker få ingefära att förgro så jag kan sätta den i kruka innan vi (förhoppningsvis) kommer iväg till södern på några veckor. Jag får vänta med annat tills vi kommer hem. Det är lite tråkigt, men förra våren satte jag squashfröna alldeles för tidigt, så jag hoppas de hinner ta sig nu.
Har blivit lovad lite gurk-, paprika-, och tomatplantor av en god vän när jag kommer hem. Tror mina barn kommer att ha lite plantor också.
Funderar dock på att slänga ut lite kål- och salladsfrön i pallkragar och se om det blir något.
Hoppas också jag hinner se hur pass bra vitlöken tar sig innan vi åker. Det är alltid lika spännande när snötäcket smält bort.

MonicaLagerquist
2

Solrosfrön ska jag nog ta fram och grodda lite.Ärtskotten klipper jag dagligen av och har på mat och i sallader.

Stolt ägare till tre La permer

Sindri
2

#5: Visst känns det lyxigt med nyskördat grönt. Man kan både grodda solrosfrön och låta skott växa som med ärtorna. Man riktigt känner hur nyttigheterna spritter i kroppen. 😊

MonicaLagerquist
2

#6 Jag har lagt solrosfröna i blöt i ljummet vatten sen sår jag dem imorgon.

Stolt ägare till tre La permer