Zakibo 4
Zaki sa till mig att jag måste visa lite nya bilder, så här kommer några olika bilder från vårt bo 😊🐕
Först ut blir kvällens solnedgång
Den förra tråden finns här:
https://husmorstips.ifokus.se/discussion/1482281/zakibobloggen-3
/Désirée
- Redigerat 2026-08-16 07:18 av DesK
#0: Vilka fantastiska solupp- och nedgångar det har varit den sista tiden. Verkligen tjusig bild. 👌
Åh, vilken underbar pjäs! Så kul att du har kvar det. Men hur i all sin dar flyttar man en sån?
Vi har en stor chiffonjé på övervåningen som dottern skall ta över och vi grubblar som bäst på hur vi skall få den nerför trappan. Den kom ju upp en gång i världen. 🤔
Sindri, det skåpet har två kompisar, ett mindre skåp och en byrå. De och en del annat har flyttat ett antal gånger. Från Tyskland till Sydafrika, därifrån till Falun, därifrån till Göteborg och därifrån hit till Sjövik 😊 Det skåpet går att ta isär, men det mindre skåpet och byrån går inte att ta isär.
/Désirée
Så fina foto!
Klart Zake har egen filt i sängen. Han är så vacker, klappa från WL!
Så fint skåp! 😍
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag tycker också att skåpet är jättefint! (Jag trodde att jag skrev att det var fint i förrgår, men kommentaren syns inte, så jag skriver det igen).
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
Köket är också verkligen fint! Läcker färg på dörrarna också, man börjar snart tröttna på alla vita kök.😊
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
Eda, när jag beställde köket, så skickade de några delar i fel mått. Då ringde jag dem och sa att de får ta tillbaka täcksidorna och luckorna som hade fel mått. Jag fick behålla dem eftersom det är en så udda och konstig färg, sa de till mig.
/Désirée
Det ser jättefint ut!
😱😂 Duktig Zaki!
Det måste ju vara rent, men matte har otur med tajmingen, hälsar Zaki 😁
/Désirée
#20:
Du har ett underbart hem !!
Va duktig du är. Vilken mysig hund du har med.
Förstår att du njuter i ditt hem!!
Så vackra bilder du har tagit!!
Kram // Soligajag1
HH 🙂
#22:
Tack själv !!
Du är verkligen duktig . Förstår att du vill ha en större tvättstuga , ditt hus är så stort och då behöver man en större tvättstuga.
Lycka till ! Lägg ut bilder gärna . Tack.
Soligajag1
HH 🙂
Om vi känner dig rätt, så blir nog tvättstugan jättefin!
Tack båda två! 😊 Jag funderar på om jag kan ändra något, eller om jag får nöja mig med att tömma tvättstugan, ta bort panelen och tvättbänken och måla väggarna, sen tillbaka in med tvättmaskin, torktumlare och ordentligt rengjord duschkabin. Har en kompis och granne, som kommer hjälpa mig att fixa elen där inne.
/Désirée
Det finns ju nu kombinerade tvätt- & torkmaskiner, jag har dock ingen aning om pris och hur bra de är, men med en sådan skulle det bli lite mer plats.
Eda, det skulle tyvärr inte funka för oss och bara ge lite mer plats på höjden. Det är ju mer golvyta vi behöver. Tvättbänken får plats i pannrummet.
/Désirée
Det blir säkert bra sen , du verkar veta och kunna fixa den bästa tvättstugan. 😊🌹
Ha en fin dag ! ❤️
Soligajag1
HH 🙂
Jag fick oväntat besök av en granne här i byn, vilket gjorde att jag nog kommer tänka om helt vad beträffar tvättstugan 😊😇
/Désirée
#30 Fin utsikt!
Ja, i år var ett otroligt vindruvsår! Hann plocka av dem innan de sprack också.
Underbart med fri utsikt 👌
#32 Vad roligt! 😁
#32: Vad trevligt med vindruvor, jag har själv försökt med det i min balkonglåda, viket inte gick så bra, däremot fungerade tagglösa björnbär!
Vad härligt med vindruvor 😃
/Maria