Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketterhusmorsprattvätt
Läst 129 ggr
Cireea
1

Ingrodd smuts

Nu vill jag ha era bästa tips mot ingrodd smuts!

Själva munstyckena där spolarvätskan kommer ut på bilen är helt igenkloggade med skit. Då slangen gick av för ett tag sedan så har det gått flera månader sedan det passerade spolvätska genom munstyckena.

Smutsen är nu helt packad i dessa munstycken och vi har försökt pilla ut smuts med nål utan särskilt gott resultat.

Vad är ert bästa tips för att lösa upp det ingrodda smutsen på smidigast sätt? Just nu håller vi på att testa att dränka munstyckena i vatten med citron och bakpulver i hopp om att det ska lösa upp smutsen.

Har ni andra tips?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

DesK
1

Kanske skulle det funka att rengöra med sånna där små smala borstar som man har till tänderna? Och/ eller lägga munstyckena i koncentrerad spolarvätska.

/Désirée

Cireea
1

#1 Tack snälla, vilka bra tips!
Om det jag gör nu inte fungerar så ska vi testa vidare med dina tips.

Sindri
2

Tror citron och bakpulver är för snällt. Lägg ner munstyckena i en skål/hink. Strö över citronsyra och bikarbonat, häll på vatten. Nu händer det grejer! Låt ligga ett tag.

Cireea
1

#3 Det kan nog stämma, det var det enda jag hade hemma så tänkte att det var värt att åtminstone testa. Tack för tipsen. Får köpa hem både och, alltid bra att ha citronsyra och bikarbonat till hands. 😊

_Fisken
1

Citronsyra är bra lite överallt. Kaffebryggare, munstycken, kastruller, diskmaskinen….