Ta hand om bilen
Min bil ser ofta bedrövlig ut, trots att den inte är så jättegammal. För ett bra tag sedan fick jag en ny granne som har så fina bilar. Vi kom att prata om det och han erbjöd sig att göra iordning silverpilen. Sicken skillnad det blev, känns som att jag har köpt ny bil 😍 Detta till ett mycket lågt pris 😊 Så nu ska jag bemöda mig att hålla bilen så här fräsch. Får bli en tur till Biltema imorgon för att se om jag hittar något vettigt överdrag, så att Zaki kan åka med utan att bilen blir full av hans shibaglitter 🐕
/Désirée
Men.. hade velat se en före bild
Föreställ dig en rullande sopcontainer….ska se om jag hittar någon före-bild…..
/Désirée
Så fin!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#2 haha, jo, jag har en sån, så det är inte svårt att föreställa sig… haha
En sån granne vill jag ha!
Snäll granne😊
/Maria
Grannen jobbar som billackerare på Volvo och gör sån här rekonditionering på fritiden, så han gör det inte bara åt grannar och vänner 😉
/Désirée
Ett riktigt proffs med andra ord😉
/Maria
Ja just det, därav det proffsiga resultatet 😊
/Désirée

Min yngste son sköter sin bil som ett skötebarn. Han nästan gråter när han ser vår skitiga bil fylld med div saker sposka hit eller dit eller bara kan vara bra att ha med sig.
Stolt ägare till tre La permer
Monica, jag minns att vi pratade om detta tidigare och någon är ungefär som jag, nu vet jag vem det är 😉😁🤗
/Désirée
Jag skulle behöva städa och tvätta min bil 😛 Maskinpolerade den förra sommaren, så det är lätt att tvätta och håller sig ren länge på utsidan 😁
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#12 TatsuOni, vi upptäckte det efter vår tur tur och retur Skåne, räckte att svabba av framrutan och spola av hela silverpilen, så är den lika fin igen 😊
/Désirée
#13 Själv så kör jag vit bil och t o m asfaltsfläckar går att gnugga loss vid tvätt utan avfettning eller något annat supermedel 😋 Ska polera den igen nästa sommar är tanken.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Syftar du på att grannen fixade till din bils matta lack eller var det en rekond av bilens stolar, säten osv?
Problemet med vår taskiga förorenade luft är att lacken oxiderar och blir matt med tiden. Då är det många gånger rubbing och bra polish som lyfter utseendet.
Stolar, säten osv är ju lite knepigare därför där behövs oftast en kemtvätt alt en typ av "mattvätt" som blåser in het ånga och sedan suger ut fukten/smutsen.
Men visst är det roligt och trevligt med en ren och fräsch bil. Trist bara att våra saltade vägar skitar ner bilarna som dom gör.
I synnerhet som rostskyddet på bilarna är lindrigt sagt - tveksamt - enl mig.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
Grannen gjorde en helrekond både utvändigt och invändigt. Numera rostar inte bilarna som de gjorde förr.
/Désirée
#16: En komplett rekond är guld värd!!!
Vad beträffar rost. Det beror nog lite på vad de menar med "förr"!?? Vissa bilmärken har blivit klart bättre. Vissa har blivit ljusår mycket bättre. Men vissa bilmärken, eller ska jag säga "bilmodeller" har blivit klart sämre. Det förvånar mig ex att Volvos dyraste premiummodell - S90 och V90 mer eller mindre TOTALSÅGADES av tidningen Vi Bilägare. Den fick UNDERKÄNT!
Men även många Audimodeller av idag har klart bristfälligt rostskydd. Vi Bilägares rostskyddsexpert sågade ex itu balkarna på en 3 år gammal A4 och det var ingen vacker syn!!! Den bilen hade fått rejäla genomrostningar bara efter 5 - 6 år.
Jag tror det bristfälliga rostskyddet rent allmänt beror på att tillverkningskostnaderna pressas maximalt för att priset ut till konsument ska vara så attraktivt som möjligt.
En sak kan vi i vart fall slå fast - rostskyddsgarantin som alla nya bilar har är inte så där väldigt mycket att ha, tyvärr.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
Förr brukade jag hålla bilarna i bra ordning. Med tiden har det blivit allt sämre med det. Med en familj som äter, dricker och spiller i bilen är det svårt. Dessutom drar vi allihop in stora mängder sand och grus med våra skor.
Nuförtiden brukar vi lämna bilen på städning invändigt ett par gånger om året. De första veckorna efter det ser den ut som ny inuti. 🙂