Hur skydda målade trägolv?
Vi har flera rum med trägolv som är målade. Tyvärr har de en förmåga att dra åt sig smuts och fläckar som dessutom sitter ordentligt. Finns det något bra sätt att behandla dem för att de ska bli mer motståndskraftiga mot smuts och enklare att hålla efter?
Målade golv överlag är svårt, men det finns numera bra klarlack som bör kunna vara en lösning för er del. Fråga i en riktig färgbutik, t ex Colorama.
/Désirée
Okej, det är kanske så man måste göra. Jag hoppades att det fanns något hederligt gammal tips som tog ingen tid alls, var praktiskt taget gratis och konserverade golven för all framtid. 🙂

Tror du på påskharen också?
🤣
Stolt ägare till tre La permer
#3: Nej, är du galen?! Tandfén däremot.
Hmm. Vet inte om det funkar på målade golv, men detta använder jag i jobbet och hemma. Till lackade trägolv och linoleum.

Funkar toppen på vår lackade parkett. Ger glans, skydd och gör golvet "halare", mer lättstädat och smutsavvisande
Det är alltså ett rengöringsmedel med vax. Så du rengör och behandlar på en gång.
Men jag garanterar inte att det fungerar på målade golv 😅
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
- Redigerat 2022-03-15 21:14 av TatsuOni
#5: Det låter faktiskt lite hoppfullt. Har du sett det i någon fysisk butik? Vet du vad det innehåller?
#6 I min stad, så har vi en färghandel som säljer städprodukter också. Till både företag och privatpersoner. Du kanske har något liknande i din stad?

Brukar själv köpa den utan parfym.
#7: Aha, det får jag undersöka.