Husmorstips för trädgård och utemiljö?
Även om det just nu snöar ute, så hoppas jag på att kunna njuta av uteplats och trädgård snart. Och då finns det säkerligen husmorstips som man kan dra nytta av!
Dela med er!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Även jag ser fram emot bra tips 😊
/Désirée
En regntunna i trädgården är guld värt för oss som planterar mycket!
Jag har sett tips om att gräva ner lerkrukor i rabatten och fylla med vatten. Någon som vet om detta fungerar bra?

Jag spar mjölkartonger och planterar tomaterna i dem innan det är dags för de att komma ut i växthusen.
Stolt ägare till tre La permer
#3: Menar du att det bara är vatten i lerkrukorna och att växterna är placerade i vattnet?
Själv har jag stora blomlådor i plast på balkongen med Lecakulor med vatten i botten, däröver väv och överst jord, där jag planterat såväl blommor som buskar.
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2018/09/17/sjalvbevattning-av-blomkrukor-och-balkonglador/
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2022-05-02 13:55 av Eda
#5 Nej man gräver ner krukorna i rabatten. Gärna två ihoplimmade så att öppningen blir mindre. Och sen häller man vatten däri, för att hålla jorden runtomkring fuktig.
Jag vet ju inte hur bra det fungerar, eftersom att jag aldrig har testat det själv
#5: Intressant att läsa om dina självvattnande odlingar. Pelargonian på bilden är ju verkligen imponerande!
#7: Det är faktiskt inte en utan flera Mårbackapelargoner i olika höjd, som jag ställt bakom varandra. De bakersta var ganska glesa nertill.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.