Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketterövrigttips
Läst 92 ggr
Eda
2

Glömma bort att ta sin medicin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att glömma ta sin medicin är mycket vanligt för gemene man och har man inga allvarliga minnesproblem utan bara är allmänt glömsk är mitt tips att lägga in påminnelser i sin egen mobil. Det finns t.ex. en app som heter "My Therapy" med påminnelser som är gratis!

För personer med demenssjukdom finns medicinpåminnare med olika system som påminner genom ringsignaler och blinkningar också sådana som larmar anhöriga eller vårdpersonal om personen missat ta sin medicin!

Om medicinpåminnare, se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/04/13/medicinpaminnare/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Att glömma ta sin medicin är mycket vanligt för gemene man och har man minnesproblem eller är demenssjuk är det ännu lättare att missa medicinen. Länge har det funnits doseringsaskar för sju dagar respektive en månad som säljs på apotek. En del av dessa är också indelade för morgon, middag, kväll och natt. Men för…
Niklas
2

I exempelvis iPhone och iPad finns en app som heter Påminnelser. Den är inte specifikt tänkt för medicinpåminnelser men fungerar bra för det också. Man kan ställa in påminnelser till vissa tider, vissa platser och baserat på vissa händelser.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maria
2

#0 Fiffigt.
#1 Så bra🙂

Jag brukar sätta alarm via vanliga klockan på min Android. Morgon och kväll kommer jag ihåg medicinerna men värre är på dagen.

/Maria

MonicaLagerquist
2

Min man är hopplös på att komma ihåg din kvällsmedicin.
Tur att han har en tjatig fru med bättre kom ihåg.

Stolt ägare till tre La permer