Bli av med lock i örat?
Hallåhallå!
Jag har fått en irriterande förkylning som har lett till att jag har fått lite lock i ena örat. Inte så allvarligt egentligen, det tjuter konstant men det finns värre saker. Dock skulle det vara skönt att bli av med både locket och ljudet, har ni tips på huskurer jag kan prova på och se om det fungerar?
Jag har provat svartpeppar för att nysa, fungerar inte. Gjort tryck utjämning men ger ingen effekt heller.
Vad mer kan jag prova? Eller är det bara att vänta ut förkylningen och hoppas på att jag vaknar en vacker dag utan dessa problem?
När man är förkyld, kan det ibland bli på det viset. Jag får kraftgt försämrad hörsel i samband med förkylning. Hur tryckutjämnade du?
/Désirée
#1: Ibland sker det naturligt när jag snyter, annars det klassiska med att hålla för näsan, andas inte med munnen och andas ut genom näsan. Jag fick med lock i örat efter att jag hade snutit mig för 3 dagar sedan. Sen på kvällen kom ljudet. Det är inte så jättehögt, ungefär som man kan få efter en dag med högt ljud typ. Men det försvinner inte och jag märker det tydligt när det är tyst. Så jag lyssnar alltid på något haha.
När jag hade samma problem fick jag rådet hålla för näsa och mun och blåsa. Det ska bli ett tryck i örat
När jag sa att det hjälper inte fick jag till svar då blåser du för lite .
Man ska blåsa regelbundet hela dagen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
- Redigerat 2023-09-03 14:13 av beem
När jag är förkyld så hjälper det ibland att vända huvudet uppochner för att få bort lock i öronen.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik