Nöt att knäcka!
Nu ni ska ni få nått att bita i! Jag har lyckats få en läcka på mitt bittermandelextrakt i kylen och ALLT i kylen stinker nu bittermandel. Åt kött innan idag som tagit smak och det var fruktansvärt vidrigt…
Jag har nu skrubbat kylen invändigt och slängt den läckande flaskan… Och allt luktar fortfarande. inte lika mkt, men det luktar fortfarande mycket.
Jag har tvättat med citronsåpa, ätticka, bakpulver, och citron. Vad kan jag göra mer???
Kött med smak av bittermandel, det låter väldigt intressant! :-) Ställ in en halv citron på ett fat och låt den ligga där ett dygn, detta brukar hjälpa när man städat ur kylskåpet. Om inte det fungerar så skulle jag testa samma sak fast med antingen kaffe eller lite ättika i ett glas.

Jag hade försökt med att ställa in en djup tallrik med ättika ett par dagar för att se om det kunde hjälpa.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag kan tala om att kött med bittemandelsmak var otroligt äckligt. Är osäker på om jag någonsin kommer kunna äta bittermandel igen…
Har haft ätticka stående i kylen i snart 4 dagar och det gör ingen skillnad… Har tvättat ytorna med det också tillsammans med bakpulver (även om det kanske är för fläckar egentligen) och rengjort med citron och såpa.
Har inte provad att ha en halv citron än dock då jag inte haft någon hemma. Osäker på om det funkar dock då det liksom verkar gått in i metallen och plasten denna jäkla lukten… Men är det inte bättre imon så kommer en citron inhandlas.
Ge gärna flera tips. Jag blir seriöst galen. Vill bara spy rakt ut.
Fy vilken jobbig situation, jag lider med dig! Jag har tyvärr inge bättre tips än dom ovan på just detta. :-(
:( Säg till om du hittar nått… Jag tror inte direkt att rengöringsmedel skulle hjälpa heller. Har hittills aldrig stött på nått som inte går bort med ättika och citron. :(
Kaffepulver eller ättika :) Mamma svär alltid till att ställa in ättika för att döda odörer av alla former. Mormor med. Ättika dödar typ allt! Och pulverkaffe luktar gott och drar åt sig lukt! Provat en av dessa?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Ättika har jag som sagt haft i flera dygn utan något resultat alls….
Dock inte kaffepulver, defintivt värt att testa…
Stäng av kylen och låt den stå öppen i en vecka.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
8# Jo det är lan det som är kvar. Tror dock inte det är möjligt då kyl-frys sitter ihop och jag inte vet hur man gör!
Kan nu tala om exakt hur illa det sätter sig med bittermandelsmak/ lukt… Ägg med skal (!!!) tar smak av det… Det går alltså genom skalen… Det luktar fortfarande men inte så mycket att jag dör längre… Men ägg med bittermandelsmak var inte okej…

Huva, det låter verkligen inte gott 🤮
Jag frågade min mamma som föreslog att torka ur kylen med vinäger, men eftersom du redan testat ättika så vet jag inte om det hjälper.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag tycker verkligen synd om dig och det är trist att inget utav våra tips verkar fungerar 😕
11-12# Ja det är ingen höjdare… Tänkte mest att detta kan ju bli en varning för dem som har bittermandelextrakt i kylen. Lägg flaskan i en plastpåse och sedan i en liten burk. Ifall den skulle läcka som min. Förhoppningsvis behöver du då bara slänga burken, och inte maten!
Fick ju slänga köttet. Äggen är dock inte så illa att jag inte kan dränka det med majonäs. Men ja. Inte okej ändå.
Det luktar i allafall mindre…
Så lite nytta har ju tipsen definitivt gjort" :)
#13 så kan man oxå se det. Det finns inget ont som inte för något gott med sig :-)
14# Jo men visst ^^ Så tänk på det…
Förvara INTE bittermandelextrakt i kylen utan påse och burk! xDD