Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 2002 ggr
Fridaaaa
0

Rengöring av vask & handfat?

Någon som har tips på bra sätt att få riktigt rent i vask och handfat?
Helst inte ättika 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

teardrops
0

köp kalkosan! Man ser verkligen skillnad,man kan rengöra toaletter med det med.Kostar 20 kr har jag för mig.

Lorita
0

min man lärde mig att om man lägger en maskindisktablett i toaholken så blir det riktigt rent lätt där och när jag provade så funkade det perfekt

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

teardrops
1

#2 det kanske man skulle testa..Dock har kalkosan räddat en toalett som jag skrubbade mig galen på,ändå såg det smutsigt ut.Då hällde jag i kalkosan över natten och sen försvann det :) Jag som hade kämpat i månader innan med alla möjliga medel.

Fridaaaa
0

#2 Hjälper dock inte vask/handfat 😉 Hmm kanske man ska testa någon gång 🙂

#3 Låter ju perfekt, så det fungerar lika bra till vask/handfat också? 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

teardrops
1

Jo kalkosan funkar iaf i mina handfat och i vasken :)

Mitralis
2

Jag har tittat ganska mycket på Rent hus och där hällde de tvättmedel i vatten i badkaret under natten och sedan tog de en mjuk svamp och drog rent. Natten som var hällde jag lite tvättmedel i toaletten och idag är den ren och fin 🙂
Jag har för mej att de använder citron i vasken. I ett program så använde de rakskum i vasken.

Ria74
1

Citron och bakpulver som får bubbla gör underverk på en rostfri vask.

I tvättstället använder jag ett medel med lite slipeffekt jif, man får väl egentligen inte göra det eftersom det kan bli repor. Men det blir skinande blankt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Maria
0

Jag använder Tomsteskur eller Vim som har en lite slipande effekt. Har ingen aning om hur det är miljömässigt men det är ju inte så ofta man använder det i alla fall.

/Maria

Gasoline
0

Ang maskindiskmedelstablett så är det ett sätt att "fixa" stopp i avlopp. 

Lägg tabletten där vattnet rinner ned och häll på varmt vatten från så hög höjd som möjligt. Man kan även försöka strö ner lite bikarbonat, låt verka en stund och sedan göra samma med vattnet. 

Hur som, bikarbonat eller citron. Annars så använder jag oftast allrengöring.