Diesel på textil
Min man skvalpade ut diesel på sina jeans och har kört dem ett par varv i tvättmaskinen med Vanish men de luktar fortfarande diesel. Tips på hur man kan få bort den lukten?
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Bra fråga..
Bakpulver och ättika brukar ju ta bort lukt, men hittade ett tips i min husmorsbok om att gnugga diskmedel på feta fläckar och sedan skölja i varmt vatten.
Kanske en kombination utav detta skulle fungera bra? Låta bakpulver ligga på fläcken en stund och sedan gnugga på fläcken med diskmedel?
Jag kan dock inte garantera hur kläderna blir efter detta. 🤔
Kan testa, som det är nu kan han ändå inte använda brallorna! 🤪
Medarbetare på Chihuahua
Återkom gärna, skulle vara spännande att veta om något fungerade och i sådant fall vad 🙂
Lycka till!
Återkommer!
Medarbetare på Chihuahua

När man får diesel på kläder ska man blötlägga dom med yes diskmedel innan man lägger dom i maskinen så inte tvättmaskinen tar åt sig lukt. Man ser på vattnet att det blir som en hinna av dieseln och man ska fortsätta byta vatten till hinnan har försvunnit.
Tipset som via tvättmedel delar med sig av är att blötlägga kläderna i 2 -3 dl 12% ättika per 10 liter vatten i 15-20 minuter. Låt inte kläderna ligga i ättikan mer än 30 minuter eftersom det kan skada textilen.
Tvätta sen i maskin som vanligt 🙂
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Tack!
Medarbetare på Chihuahua
Min man har en T-shirt som det står
RIKTIGA MÄN LUKTAR DIESEL
😃
#7 Ja men då så! :)