Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etiketthuskurer
Läst 4444 ggr
The Idizen
0

Torra händer

Hej, har någon tips för riktigt torra händer?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Gasoline
0

Smörja, undvika vatten och skydda händerna mot kyla. 

Har tyvärr inga bättre tips. Annars skulle jag använt dom själv. Mina händer har inte riktigt hämtat sig från vinterns kyla och är fortfarande fnasiga och gör ibland ont 😕

Ria74
0

Något som är extremt bra är när man tillagar gås så tar man tillvara på istret inuti gåsen och smörjer händerna med.

Det luktar inte så mysigt kanske, men det finns inget bättre.

Annars är det nog bara att smörja med någon riktigt fet salva, gärna på natten och använda rikligt ihop med bomullshandskar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Intehärutandär
0

Ge händerna ett bad i ljummen olja. Smörj regelbundet med handkräm, t ex Atrix eller apotekets Oliv(ia ?). Jobbar Du inom vård eller livsmedel så smörj varje gång Du tvättar händer.

[Mustangcab]
0

Helosan handsalva.😃

milow
0

Mina torra händer har aldrig mått bättre än den tiden då jag smörjde in mig med  olivolja, och sedan sov med oljan och bomullsvantar.

Gasoline
0

Vart får man tag i sådana vantar ni nämner ovan?

Fjäril
0

Jag använder mig också utav olivolja! 

#6 Om det är samma vantar jag tänker på så finns de på apoteket 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Jalking
0

Jag har haft stora problem med torra spruckna händer när jag jobbade i maskinrum och skitade ner mig och tvättade mig med grovtvättmedel flera gånger om dagen. Testade det mesta av salvor. Lite bättre blev det väl. Provade sen Hemp Hand Protector från Body Shop. Helst suverän!

Kanske inte direkt ett husmorstips…

[Thiah]
0

Låt händerna vara ett längre tag i en ljummen balja med vatten och olivolja/babyolja.  Sen att sova med bomullsvantar och olivolja låter som en bra ide. 

Har jag spruckna fötter jag gör samma sak fast med strumpor (på fötterna alltså 🤪)

Fridaaaa
0

Aloverasalva har jag kört på vid torra händer, fungerat superbra på mig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Idominsalva och bomullsvantar över natten😉

/Maria

milow
0

#6 Precis som #7 säger, jag köpte mina på apoteket. :)

Gasoline
0

Tack, ska kika på apoteket :-)

Challesengla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder detta till hela kroppen. Det är ekologisk kokos olja som du även kan använda i mat. Innehåller inga konstiga ämnen, gifter tillsatser.

Rekommenderas varmt, går ganska snabbt in i huden. Jag märkte stor skillnad efter ett par dagar. Kokos oljan sägs innehålla naturligt solskydd 5-10 oxå.

bluegoose
0

Jag upplever att min hud blir ännu torrare om jag smörjer med kokosolja. Men om jag äter kokosoljan i stället, så blir huden len och fin! 😃

johannamig
0

Min syster tipsa mig i vintras om bröstvårtssalva. Det tog bara ett par dagar så hade jag hur mjuka och återfuktade händer och läppar som helst! Salvan består av 100% Lanolin. Drygt är det också har haft en väldigt liten tub och efter hela vintern nu så har jag knappt använt hälften.

JustMySelf
0

Jag kör samma som de ovan, fast med plasthandskar istället för bomull. Jag får från labb så vet inte var man kan köpa, men kanske Apoteket det med :) På med riktigt tjock kräm t ex helosan, sedan på med handskar och sov med. Tycker man det är jobbigt att sova med kan du ha det när du sitter framför datorn, tittar på film, städar eller vad som helst :)

[FriidaMariie]
0

Jag hade extremt torrs händer men sen började jag med att först smörja händerna med hydrokortison kräm en halvtimme innan jag ska lägga mig, sedan strax innan lampan släcks så smörjer jag rikligt med Apotekets fuktighetsbevarande hudkräm oparfymerad och sätter på mig bomullshsndskar. Allt detta finns på Apoteket och det är inte speciellt dyrt. Alltid bra att även ha med sig salva i väskan eller bilen. Hoppas du blir av med dina besvär.

[Mustangcab]
0

Hydrokortisonkräm är inget man ska använda under någon lång tid.

Ria74
0

Min morfar hade en massa eksem och fick Fenuril utskrivet av läkaren, vet inte om den finns receptfritt. Men det var kanonbra.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[FriidaMariie]
0

#19 nä men förhoppningsvis försvinner det värsta inom en kortare tid ;)