Husmorstips iFokus

Husmorstips

Etikettskuraochdona
Läst 4110 ggr
Gasoline
1

Byta gardiner, hur ofta?

Hur ofta byter du gardiner?

[Forest]
0

för sällan vill jag påstå men försöker ha vår/sommar gardiner och höst/vinter sen är det julgardiner som åker upp när det är jul

Stallmima
0

Just nu har jag inga gardiner utan bara rullgardiner, annars när jag hade gardiner blev det väl 2 gånger om året ungefär

Ria74
0

Jag brukar hänga upp julgardiner och sen blir det när jag tröttnar på dom andra. Ibland blir det en gång i månaden och ibland bara en gång i halvåret :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
0

2 gånger/år. Från julgardiner till vår/sommargardiner och då tvärtom igen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leon1973
0

Nu har jag snart bott här i två år, det första jag gjorde var att köpa gardiner till vardagsrummet och sovrummen, hur macho är inte de? De har hängt där sedan dess..   Känner inget behov av att byta gardiner, men köket och hallen på ovanvåningen har fortfarande inga gardiner så det blir väl till att fira 2 års jubileum med gardiner där också.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Högtryck]1
0

#5, Shit hehe.

Jag får nog fråga frugan när hon bytte sist, minns inte o de e hennes jobb :-P

Leon1973
0

#6 Ungkarl här så jag har ingen dam som tar hand om mig eller pysslar om hemmet.

[Högtryck]1
1

#7, då hade jag oxå inväntat jubileum om jag vore dig:-P

Gasoline
1

#5 men ändå, plus poäng :-)

Fridaaaa
0

#5 👍

Jag skulle aldrig fixa att ha gardiner uppe i flera år, vi har en del flugor på sommaren samt nja jag vill gärna ta ner och tvätta, känns inte så fräscht annars 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Vi har inga gardiner alls😉

/Maria

Raija Danielsson
0

När jag var en aktiv person så hade jag en omgång gardiner för varje årstid + julgardiner i köket. Fattar inte hur jag orkade men det gjorde jag. Då duschades alla blommor och fönstren putsades samtidigt. Nu får jag snällt vänta tills jag får hjälp och det blir inte alltför ofta. Men just nu pågår det, jag syr om några gardiner idag och får hjälp att hänga i väll. Fönstren är putsade och blommorna fina. Så fint det ska bli.

CelsiusT
0

Byta gardiner? Måste man det? Varför då?

Här hänger gardinerna tills vi flyttar, brukar bli minst en gång om året. Sen när vi får mer fast bostad så får vi väl se hur länge dom blir hängandes, det kanske blir en gång om året då med ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Gasoline
0

#13 "gardiner? Vad är det?!" :-o hihi. Byter så sällan som möjligt här hemma, har inte heller så mycket att byta med. I sovrummet och tvrummet byter jag 2 gånger om året av praktiska skäl. Resterande rum 1 gång om året på sin höjd.

Intehärutandär
0

Två uppsättningar brukar jag ha. Jul och vardag. Sovrummet har jag dock slutat byta - sätter bara silvriga kottar i glas på stången vid jul.

Brukar ha samma gardiner år ut och år in. :) Neutrala. Fast nu har jag "filmjölkat" köksfönstren och satt upp en kappa med tulpaner på. Oväntat för mig, som gillar svarta eller plommonlila gardiner. :P

TatsuOni
0

Jag byter aldrig gardiner😛 Tog ner och tvättade köksgardinerna för ett tag sedan och vad förvånad jag blev när dem bytte färg😂 Skulle nog ha behövt tvättat dem lite tidigare😊

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

fulifuli
0

Jag och min sambo har heller aldrig bytt gardiner. Sålänge de är rena så får de hänga kvar, till jul och påsk hänger jag bara upp lite pynt antingen i växterna eller i gardinstången. 

Fast de skulle nog behöva tvättas nu när jag läste #16 och tittar på dem. 😃

TatsuOni
1

#17 Skönt att jag inte är ensam😃

Nämnde för sambon igår att det kanske var dags att tvätta lite gardiner. Han bara tittade undrande på mig😛

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Leon1973
1

Hahaha härligt att höra att man inte är den enda som kan räknas som ett hopplöst fall…

Maria
0

Därför tycker jag det är underbart att inga gardiner ha alls.😃

/Maria

Wony
0

Jag tröttnade på köksgardinen (en gardin, två fönster, ingen hit) så jag sydde upp nya. Nu har dom suttit där i åtminstone ett år, borde väl ta ner och tvätta dem i alla fall… Annars blir det när jag kommer ihåg/tröttnar på gardinerna. 😃

mikkan01
1

Byter efter årstid så en gång var 3e månad då 😃

~mikkan

[Högtryck]1
0

19, kanske läge o skaffa dig en fru så du slipper känna dig hopplös he he 😏

Leon1973
0

#23 om du har tips på en ledig fröken så säg bara till…  Jag är öppen för förslag ;)

obstitant
5

Eh, #23 och #24, ni vet att penisen faktiskt inte alls är i vägen när man byter gardiner va? Prova får ni se, det går säkert jättebra.

Leon1973
0

#25 - Jag lyckades faktiskt hänge dem själv så ja det vet jag.

Rita-S
0

jag byter inte så ofta.. det blir länge mellan varje gång. Brukar bli till julen iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Praefatio
0

Tar ner och tvättar dem någon gång i halvåret. Byter dock aldrig ut dem.

Möjligen börjar vi ha julgardiner nu när vi flyttar och får barn som kanske uppskattar julpynt om ett par år 😛